Alem - Rossum 3 - 2

Alem - Rossum 3-2 (2-0)

In Alem de herhaling van de competitiewedstrijd van zondag, toen beide ploegen ook tegen elkaar speelden in Rossum.

Eigenlijk zou deze wedstrijd voor Rossum niet belangrijk moeten zijn. De competitie gaat immers voor en kent grotere belangen. Toch was daar, voor een redelijke publieke belangstelling, niet veel van te merken. Vooral in de tweede helft, het laatste half uur, werd het een uitermate spannende wedstrijd.

Alem kan alles op de beker gooien en dat betekende dat beide ploegen een grote inzet hadden. Over het geheel bekeken was Alem overigens duidelijk de betere ploeg, waarin men vooral in de eerste helft Rossum duidelijk heeft gemaakt, dat de nederlaag van zondag slechts een vergissing was.
De thuisclub combineerde uitstekend en Rossum bleek te zwak om voor goede tegenstand te kunnen zorgen. De thuisclub kreeg voldoende kansen in deze sportieve ontmoeting en via Adri Leerintveld en Johan de Raad kon men een verdiende 2-0 voorsprong nemen.

Na de pauze was het begin een kopie van de eerste helft en toen Hans Hanegraaf voor 3-0 zorgde dacht Alem dat men er was. Men had echter niet op de strijdlust van de gasten gerekend. Rossum begon agressief te spelen en door de lakonieke houding van de thuisclub kon men Alem in de verdediging drukken.
Toch was de tijd tekort voor een verlenging, want men wist pas vijf minuten voor tijd de achterstand te verkleinen tot 3-2. Spannend bleef het wel, want Rossum bleef aandringen. Alem gaf echter geen krimp en bereikte via een 3-2 overwinning verdiend de volgende ronde.

1x Adri Leerintveld
1x Johan de Raad