05-04-1981 Alem 1 - Buren 1 2 - 2

Alem 1 - Buren 1    2-2    (0-2)

Te hard

Voor rust was Alem iets beter. Na 10 minuten maakte Jackie Bogers een fout en Buren scoorde 0-1. Hierna ging het spel op- en neer. Buren kon nogmaals een fout in de achterhoede afstraffen: 0-2.
In de 2e helft kwam Alem goed uit de startblokken. in de 52e minuut verkleinde Johan de Raad de achterstand tot 1-2 en wist in de 75e minuut uit een vrije trap de gelijkmaker te scoren.

In Alem de wedstrijd tussen Alem en Buren, waarin de gasten de goede vorm van de laatste weken moesten waarmaken. Onbegrijpelijk eigenlijk dat deze wedstrijd veel te hard was. Voor beide ploegen waren er geen belangen meer en men had er een goede wedstrijd van kunnen maken. Beide ploegen besloten echter te kiezen voor wat harder voetbal waardoor het spelpeil niet bepaald hoogstaand was. Een slechte wedstrijd, waarin verschillende spelers genoteerd werden.
Voor rust zag het talrijke publiek een beter spelend Buren. Alem had nogal wat problemen met het spel van de bezoekers en de uitstekende techniek die men in huis heeft kon men niet voldoende benutten. Alem kende veel problemen en men wist maar heel moeilijk in de aanval te komen.
Buren was de meest gevaarlijke ploeg en met enkele goede aanvallen werd het doel van Alem onder druk gezet. De gasten toonden ook meer inzet en dat resulteerde in een verdiende 0-2 voorsprong voor Buren.
Na de pauze een heel ander Alem. Men ging wat meer gebruik maken van inzet en dat werd van beide ploegen het belangrijkste wapen. Alem had niets meer te verliezen en zocht met veel mensen de aanval. Buren moest het hebben van uitvallen, maar veel verder dan de verdediging van Alem kwam men niet.
De thuisclub drong aan en grote man bij de thuisclub werd Johan de Raad. Eerst scoorde hij uit een corner en even later deed hij dat nog eens, maar nu door een vrije trap rechtstreeks in de kruising te plaatsen.
De ploegen stonden weer gelijk en daar mocht men best tevreden over zijn. Toch bleef men strijden tot de laatste minuut, waarbij men tijd voldoende had. De scheidsrechter liet maar liefst acht minuten doorspelen, een logisch gevolg van de vele onderbrekingen in deze wedstrijd. Gescoord werd er echter niet meer en met het 2-2 gelijkspel kregen beide ploegen een juiste beloning na een wedstrijd die men zo snel mogelijk vergeten moet.

Grote man bij de thuisclub werd Johan de Raad

De voorsprong welke Buren in de eerste helft wist op te bouwen moest in de tweede helft weer worden prijsgegeven.
In het eerste kwartier was de thuiscub zeker de betere ploeg. Een van de weinige uitvallen van Buren in de 27e minuut werd met een doelpunt beloond.
Een fout in de verdediging van Alem werd door Ad Bauw afgestraft. Alem stelde alles in het werk om gelijk te komen. Enkele minuten voor rust was het Huib Veldhoven, die in een prachtige solo, door de verdediging van Alem kwam en 0-2 scoorde.
Na rust weer hetzelfde spelbeeld, een hard werkend Alem die deze achterstand weg wilde werken. Het was een combinatie van Ton de Wit en Johan de Raad en de laatste scoorde 1-2 in de 52e minuut. In de 75e minuut was het weer Johan de Raad, die met een ver afstandsschot zijn ploeg toch aan de verdiende gelijkmaker hielp.
Kansen kwamen er nog wel aan beide zijden, maar Buren nog Alem kwamen tot scoren. Gezien het spelbeeld hebben de ploegen de punten eerlijk verdeeld. Doelpunten:

Ad Bauw
Huib Veldhoven