14-12-1980 Maliskamp 1 - Alem 1 2 - 2

Maliskamp 1 - Alem 1    2-2    (1-0)

Alem naar tweede plaats

Alem had de moeilijke uitwedstrijd tegen Maliskamp voor de boeg. Beide ploegen doen mee in de achtervolging van TGG en daarom moest er gewonnen worden. Daarvoor hebben beide ploegen ook alles gegeven in deze sportieve wedstrijd, waarin het krachtsverschil gering was.
Het was een spannend gebeuren tussen twee ploegen die aanvallend hebben gespeeld, waarbij Alem wel tweemaal een achterstand goed heeft moeten maken. Erg best was de wedstrijd overigens niet want de spelers hadden veel last van het gladde terrein.
Voor de rust een wat beter Maliskamp dat veel op de helft van Alem was te vinden, maar geen kans zag een bres te slaan in de hechte verdediging van de bezoekers. Wel wist men een 1-0 voorsprong te nemen, maar dat had men mede te danken aan een grote fout van de gasten. Alem kon aanvallend geen vuist maken.
Na de rust waren de ploegen beter aan elkaar gewaagd en nu kon ook Alem in de aanval gaan hetgeen al snel de gelijkmaker betekende. Maliskamp dat de voorsprong had willen verdedigen moest deze taktiek laten varen en toen bleek het gevaar van deze ploeg. Snel uitgevoerde aanvallen maakten het Alem bijzonder moeilijk.
Het werd zelfs 2-1 voor de thuisclub, maar evenals bij het eerste doelpunt liet de thuisclub de bezoekers toen weer komen. Alem maakte daar gretig gebruik van en zorgde via een fraai doelpunt voor 2-2.
Beide ploegen bleven het proberen tot in de laatste minuut, maar een beslissing kwam er niet. Men eindigde met een 2-2 gelijkspel en dat was volkomen terecht in deze spannende wedstrijd.

Maliskamp
Johan de Raad