23-11-1980 RKVSC 1 - Alem 1 1 - 4

RKVSC 1 - Alem 1    1-4    (1-2)

In een erg goede wedstrijd hielden beide ploegen elkaar aanvankelijk goed in evenwicht. Na 20 minuten was het Alem dat de score opende met een doelpunt van Gerard van Mook.
Vijf minuten later tekende Hans Leerintveld, na een mooie solo van Hans Hanegraaf, het tweede doelpunt voor Alem aan. Via Jan van de Gronde kwam RKVSC aan een verdiende tegenscore.
In de tweede helft overklaste Alem RKVSC volledig. Hans Hanegraaf kon na fraai omspelen van de keeper zijn eerste doelpunt maken en Joop Kollenburg volgde dit voorbeeld en bepaalde de eindstand op 1-4.

Alem heeft een achterstand van vier punten op leider TGG en blijft natuurlijk eenkansje behouden al is deze maar klein. Op bezoek bij streekgenoot RKVSC heeft men er echter geen twijfel over laten bestaan wie nu de sterkste is.
Voor RKVSC stonden er grote belangen op het spel, slechts een overwinning zou betekenen dat men nog een kansje zou kunnen maken op behoud van het eersteklasserschap. Een overwinning die er niet uit is gekomen, want daartoe heeft men van Alem geen gelegenheid gekregen.
Alem was in deze wedstrijd duidelijk de betere ploeg en vooral de ervaring in dit soort belangrijke wedstrijden bleek van grote waarde te zijn.
Er was veel plubliek bij deze ontmoeting, dat twee wel heel verschillende elftallen aan het werk heeft kunnen zien. Alem was de betere ploeg, waartegenover RKVSC wel een grote inzet wist te zetten, maar weinig intelligentie toonde in haar acties. Alem heeft het zodoende geen moment echt moeilijk gehad en met name de tweede helft was men de veel betere ploeg. RKVSC zakte toen ver terug en zo spelend zal men volgend seizoen weer naar de tweede klas terug moeten.
Bij de rust was het nog spannend met een 1-2 voorsprong voor Alem, maar na de thee waren er geen kansen meer voor de thuisclub. Alem wist daar wel raad mee en de bezoekers waren de betere ploeg. Met een 1-4 overwinningkon men van het veld stappen en dat was een juiste afspiegeling van de werkelijke krachtsverhoudingen tussen beide ploegen.

Gerard van Mook
Hans Leerintveld