09-11-1980 Buren 1 - Alem 1 2 - 2

Buren 1 - Alem 1    2-2    (0-1)

Buren deelt de punten

In de wedstrijd tegen Alem heeft Buren geluk gehad. De jeugdige ploeg uit Alem heeft de voorsprong van 0-2 op een wat ongelukkige wijze prijs moeten geven en genoegen moeten nemen met een 2-2 gelijkspel. In de dertigste minuut van de eerste helft nam Alem de leiding door een prachtig doelpunt van Joop Kollenburg. Duidelijk een fout in de verdediging van Buren. Buren speelde ook stukken minder dan een week geleden tegen SCI.
Alem heeft een flitsende ploeg, die spel te zien geeft dat het aanzien waard is. Een sportieve ploeg, dat mag gezegd worden.
In de twintigste minuut van de tweede helft werd de voorsprong verdiend vergroot, het was Hans hanegraaf die zijn ploeg op 0-2 zette. Toen begon Buren de ernst in te zien en probeerde wat terug te doen. In de 75ste minuut was het Hellis Honders die prachtig doorbrak en de achterstand verkleinde tot 2-1. Buren bleef het toen wel proberen.
Er waren nog enkele minuten te spelen en het zag er naar uit dat de kleine keeper van Alem zijn doel verder schoon zou houden. Maar het noodlat sloeg toe, een schot van de voet van Van Dee, kwam tegen het hooft van een Alem-speler en de bal veranderde van richting. Voor Alem, naar de verkeerde kant. Het was gelijk. Vreugde bij Buren dat is te begrijpen, teleurstelling bij de Alem spelers, die zo knap hadden gevoetbald.
Buren was blij met dit gelijke spel, dat zeker niet was verdiend, gezien het spel van de eerste zestig minuten.

Na zo'n tien minuten spelen kreeg Alem vat op het spel. Langzamerhand bouwde met een overwicht op en dit drukte men na 30 minuten uit in een doelpunt van Joop Kollenburg.
Ook na de thee bleef Alem komen en na 10 minuten scoorde Hans Hanegraaf het tweede doelpunt voor Alem.
De wedstrijd leek beslist, maar vijf minuten voor tijd scoorde Buren 1-2. In de laatste minuut kon Buren zelfs nog de gelijkmaker scoren, zodat beide ploegen een punt aan deze wedstrijd overhielden.

Joop Kollenburg
Hans Hanegraaf