28-09-1980 Alem 1 - SCI 1 3 - 2

Alem 1 - SCI 1    3-2    (3-1)

Alem houdt SCI van lijf

Alhoewel Alem met een sterk offensief de wedstrijd startte, was het toch SCI dat het eerste doelpunt liet aantekenen na een fout in de achterhoede van Alem.
Hans Hanegraaf zette deze fout in de 12de minuut echter weer recht, 1-1. Via een goede voorzet en een kopbal van Johan de Raad kwam men op 2-1. Vlak voor rust bracht Gerard van Mook de ruststand op 3-1.
In de tweede helft nam Alem het iets te gemakkelijk en dit gaf SCI de kans om wat terug te doen. Dit resulteerde ten slotte in een tegendoelpunt. Eindstand 3-2.

Alem heeft eindelijk het eigen publiek het genoegen van een overwinning kunnen geven en dat was nodig ook wilde men een beetje uit de gevarenzone komen.
Op bezoek was SCI dat ook niet veel klaar maakt dit seizoen. Het was vooral voor rust een goede wedstrijd met een beter Alem, dat na de thee eigenlijk onnodig toch nog in gevaar kwam.
Voor rust speelde de thuisclub veel sneller, maar in de verdediging maakte men toch teveel fouten, wat niet verwonderlijk was, want men miste twee vaste krachten en de vervangers speelden geen goede wedstrijd. Ondanks het betere spel van Alem was het SCI dat een voorsprong wist te nemen door een eigen doelpunt van Alem. Toch was men daardoor niet ontmoedigd en Alem bleef de gasten in de verdediging drukken. Doelpunten konden niet uitblijven en het waren achtereenvolgens Hans Hanegraaf, Johan de Raad en Gerard van Mook die voor een 3-1 voorsprong zorgden.
Na rust een wat afwachtend Alem dat het spelpeil van voor de rust niet meer kon halen en zich het spel door SCI liet opdringen. Het werd zodoende een spannend gebeuren toen de gasten, via weer een fout in de verdediging van Alem, tot 3-2 terug kwamen. SCI ging aandringen, maar de versterkte afweer van de thuisclub wist stand te houden. Gescoord werd er niet meer, zodat Alem met een wel verdiende 3-2 overwinning van het veld kon stappen.

SCI (Eigen Doelpunt)
Hans Hanegraaf