Wadenoijen - Alem 1 - 3

Wadenoijen - Alem 1-3 (0-2)

Alem laat zich niet stoppen

In de tweede klasse is de strijd volledig gestreden, want Alem kan het kampioenschap niet meer ontgaan, terwijl Wadenoijen moeite zal hebben om de tweede plaats te behouden. Niet dat deze plaats nu belangrijk is, want het geeft geen enkel recht op promotie, maar het is toch altijd een eervolle positie die veel elftallen begeren. Zeker ook daar Alem niet meer in te halen is en nog slechts enkele punten nodig heeft om kampioen te worden. Alleen Engelen kan nog roet in het eten gooien, maar het moet mogelijk zijn voor de koploper uit de laatste vier wedstrijden drie punten te veroveren en dat zal voldoende zijn om de vlag in top te laten gaan.

De topper was in Wadenoijen waar de thuisclub bezoek had van Alem. De thuisclub moest winnen om nog een kleine kans op de titel te kunnen maken. Het werd wel een sportieve, maar niet al te spannende wedstrijd, want daarvoor waren de gasten toch wel te sterk. Behalve het laatste kwartier had men constant een overwicht en het was al snel duidelijk dat de laatste kans die Wadenoijen had, niet gegrepen zou kunnen worden. Er bestond grote belangstelling voor dit belangrijke duel en ook veel toeschouwers uit Alem waren met hun favorieten meegereisd. Die toeschouwers zijn zeker niet teleurgesteld. Men heeft een goed Alem gezien en een Wadenoijen dat wel de nodige tegenstand bood maar toch niet die klasse bezit om het de bezoekers en koploper werkelijk moeilijk te maken. Voor rust nam Alem al een 0-2 voorsprong.

Die na rust nog werd uitgebouwd tot 0-3. Alleen het laatste kwartier was de thuisclub sterker en dat had niet gehoeven, maar Alem liet de teugels te veel vieren. Eenmaal moest de doelman de gang naar het net maken, maar de dik verdiende overwinning van Alem kwam geen moment werkelijk in gevaar.

bron :