Buren - Alem 1 - 2

Buren-Alem 1-2 (0-2)

Alem op de titel af

Vier punten en een wedstrijd minder gespeeld bedraagt nu al de voorsprong voor Alem dat rechtstreeks op de titel lijkt af te gaan. Er zal waarschijnlijk geen elftal meer zijn dat de aanstaande kampioen tegen zal kunnen houden.

Alem de koploper was op bezoek bij Buern en wist ook daar tot een overwinning te komen al zijn de cijfers van 1-2 dan niet zo sprekend. Het duidt er zelfs op dat Buren nog voor de nodige tegenstand en spanning heeft kunnen zorgen, maar niets is eigenlijk minder waar, want echt in gevaar zijn de bezoekers toch niet gekomen.
Het was voor het nodige publiek een sportieve en ook goede wedstrijd waarin Alem met name voor de rust de veel betere ploeg was. Buren speelde in die fase zwak en men kwam maar zelden over de middenlijn. Alem kreeg vele kansen, waarvan men er maar twee wist te benutten en dat was eigenlijk te weinig want men had met 0-5 voor kunnen staan.

Buren had het moeilijk, maar tegen een minder spelend Alem herstelde men zich na rust toch keurig. Dit was niet geheel de verdienste van de thuisclub, maar meer de laconieke instelling van de bezoekers, die het allemaal wel geloofden.
Men kwam echter toch nog in gevaar toen Buren tegenscoorde en toen werd het spannend. Alem versnelde echter en de thuisclub kreeg geen kans om de gelijkmaker, die niet verdiend zou zijn geweest, te forceren. Alem kreeg echter ook geen kansen meer al behaalde men wel een nuttige overwinning.

bron :