21-05-2023 Alem VR1 - Wadenoijen VR1 5 - 7

Alem VR1 - Wadenoijen VR1   5-7    (2-0)

Alem verliest laatste competitiewedstrijd van Wadenoijen

Malou de Leeuw nam afscheid

In de ontmoeting tussen Alem VR1 en Wadenoijen VR1 trokken de bezoekers uiteindelijk aan het langste eind met een eindstand van 5-7. Het duel stond echter vooral in het teken van opvallende omstandigheden en afscheid van een gewaardeerde speelster.

Vanwege een tekort aan speelsters aan de zijde van Wadenoijen, werd besloten om de wedstrijd met 8 tegen 8 te spelen. Dit zorgde voor een andere dynamiek op het veld, maar kon niet verhullen dat Alem VR1 een moeilijke dag had. Dankzij het feit dat het kampioenschap al binnen was, kregen de speelsters die dit seizoen weinig speeltijd hadden gehad de kans om vandaag in actie te komen. Helaas wisten zij geen indruk te maken. Zelfs toen een aantal basisspeelsters het veld betrad, bleek dat geen kwaliteitsimpuls te zijn voor Alem VR1. Het team uit Alem speelde uitermate zwak en was ver verwijderd van hun gebruikelijke niveau.

Desondanks was er aan het einde van de wedstrijd een speciaal moment voor Malou de Leeuw. Zij ontving een publiekswissel en werd gehuldigd met bloemen. Na deze wedstrijd heeft Malou besloten om een punt te zetten achter haar voetbalcarrière.

5x
Alem