03-03-2024 Haarsteeg 1 - Alem 1 3 - 1

Haarsteeg 1 - Alem 1    3-1    (1-0)

Alem incasseert teleurstellende nederlaag tegen Haarsteeg

Alem verzuimde kansen te benutten en leed een 3-1 nederlaag tegen Haarsteeg. Ondanks meerdere kansen voor rust slaagde Alem er niet in te scoren, terwijl Haarsteeg wel één keer scoorde van afstand. Alem kwam na rust terug tot 2-1, maar Haarsteeg maakte het af met een tegendoelpunt. Alem-trainer John Cornelissen was teleurgesteld en benadrukte dat er meer had ingezeten voor Alem.

Alem kan geen afstand nemen van Haarsteeg en gaat met 3-1 pijnlijk onderuit

REGIO-VOETBAL
Alem verzuimde om in de eerste helft afstand van Haarsteeg te nemen en kreeg daar vervolgens met een 3-1 nederlaag de rekening voor gepresenteerd.
"Ongelooflijk jammer dat wij deze wedstrijd verliezen. Voor rust krijgen wij via Mats Steenbekkers drie opgelegde kansen om op voorsprong te komen", zag Alem-trainer John Cornelissen. Voor de thee schoot Haarsteeg van afstand wel een bal binnen en zo gingen de ploegen met een 1-0 stand de rust in.
Bij Alem lopen een aantal spelers met pijntjes rond en de ploeg moet top zijn om in deze derde klasse punten te halen. Haarsteeg kwam snel na rust op 2-0. Alem reageerde snel door via Mart van Boxtel met de 2-1 terug in de wedstrijd te komen. In de counter werd het nog 3-1 voor de thuisclub.
"Het is nu voor ons zaak om de komende twee wedstrijden, tegen Den Dungen en Margriet, een resultaat te halen."

BRABANTS DAGBLAD
Van de uitwedstrijd had trainer Jelle Hakkert geleerd dat Alem leunt op één heel goede voetballer: Mats Steenbekkers. "Hij is razendsnel, is aan de bal gevaarlijk. Hij moest worden geneutraliseerd. Dat heeft onze verdediging goed gedaan. Daarbij heeft ook de tactiek een handje geholpen door heel vroeg druk te zetten, zodat Alem niet aan voetballen toe zou komen." Hakkert was vol lof over Dave Treuren. "Niet alleen vanwege zijn twee doelpunten, maar Dave beschikt volgens mij over achttien longen. Hij blijft maar gaan."
Een jammerlijk verlies, zo omschreef Alem-trainer John Cornelissen het bezoekje aan Haarsteeg van afgelopen zondag. "Er had echt meer ingezeten, zeker in de eerste helft creëerden we een aantal grote kansen. Om dan met lege handen te staan is erg zuur voor ons."

Alem
Daav van Mil, Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers (Hans van den Boogaard), Bradley Donks, Mart van Boxtel, Mats Steenbekkers, Lars Steenbekkers (Luuk Bakker), Jens Steenbekkers, Martijn Leerintveld
Haarsteeg
Jibbe de Wijs, Ralph Tooren (Milan van Leeuwen), Bjorn van den Wildenberg, Tjerk van de Griend (Daan Sleutjes), Dave Treuren, Robin van Esch (Mike van Bokhoven), Ruben Achten, Okke Vos, Koen Sleutjes (Rick van Mil), Rens van Mourik, Aaron van Engelen