03-12-2023 Alem 1 - Nieuwkuijk 1 4 - 1

Alem 1 - Nieuwkuijk 1    4-1    (2-0)

Alem verrast met overwinning op Nieuwkuijk

In deze wedstrijd op een zwaar veld liet Alem zien dat het zich niet liet imponeren door de reputatie van kampioenskandidaat Nieuwkuijk. Mats Steenbekkers ontpopte zich als de held van de dag door twee doelpunten te scoren, waarmee Alem met een 2-0 voorsprong de rust inging.
De tweede helft begon spectaculair met opnieuw Mats Steenbekkers, die met een prachtig schot de score naar 3-0 tilde. Ondanks een tegendoelpunt uit een penalty voor Nieuwkuijk, slaagde Alem erin om de voorsprong verder uit te bouwen. Tjeerd Bron zette de kroon op het werk met het vierde doelpunt, waarmee Alem de wedstrijd met een overtuigende 4-1 overwinning afsloot.

Alle remmen los bij Alem dat kampioenskandidaat Nieuwkuijk met 4-1 afdroogt

REGIO-VOETBAL
Alem moest mede door het ontbreken van de Steenbekkers-tweeling dit seizoen even op gang komen. Na vier wedstrijden stond teller nog op nul. Daarna ging de rem eraf met als hoogtepunt zondag de 4-1 overwinning op kampioenskandidaat Nieuwkuijk, die bij winst op Alem weer koploper zou zijn geweest.
Bij Alem hadden ze de tegenstander goed geanalyseerd. Nieuwkuijk behoort immers niet voor niets bij de topploegen in deze derde klasse. Maar Alem heeft ook wapens en daarmee heeft het de gasten pijn kunnen doen.
Halverwege de eerste helft liep de ploeg door doelpunten van Mats Steenbekkers binnen twee minuten plotseling weg. Drie minuten na rust was het alweer raak voor Steenbekkers. Nieuwkuijk kwam vanaf elf meter terug naar 3-1. Na de tweede assist van Mart van Boxtel kon Tjeerd Bron de eindstand naar 4-1 tillen.
"Wij hebben het goed klein gehouden en niets weggeven. Dan komen wij met de snelheid van Mats in onze kracht", weet trainer John Cornelissen.

BRABANTS DAGBLAD
Alem had zich in de voorgaande negen wedstrijden zeker niet als een hoogvlieger gepresenteerd. Voor Kuijk, dat titelaspiraties heeft, was het zaak om in Gelderland de punten op te halen. Dat lukte dus niet. "Aan de bal hebben we een prima wedstrijd gespeeld", vond trainer Ronny Everaerts. "We waren heer en meester, maar daar krijg je geen punten voor. Hun spits maakte het verschil, was heel effectief. Voetballend ben ik tevreden, met de uitslag zeker niet." Meevaller: de hele top-4 in de derde klasse C ging onderuit.
Mats Steenbekkers opende vanmiddag de score namens Alem in minuut 23. Vier minuten later lag een bal van Steenbekkers wederom in het netje. "Met onze werklust hebben we de pijnpunten van Nieuwkuijk perfect blootgesteld en er ook van geprofiteerd", aldus een trotse John Cornelissen, coach van Alem. Drie minuten na rust mocht Steenbekkers opnieuw het netje laten bollen, waarmee hij zijn hattrick completeerde. Nieuwkuijk deed vanaf de strafschopstip nog wat terug, maar Tjeerd Bron vergrootte de voorsprong in de slotfase weer naar drie treffers voor de thuisploeg: 4-1. Cornelissen: "Alles zit dicht op elkaar, want iedereen wint van elkaar. Dat is minder gunstig, maar wel leuker als voetballiefhebber."

Daav van Mil, Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Mart van Boxtel, Hans van den Boogaard (Boris Snijers), Mats Steenbekkers (Paul Brekelmans), Jens Steenbekkers, Martijn Leerintveld (Luuk Bakker), Bradley Donks (Lars Steenbekkers)

Brent de Wijs (Pen.)
Tjeerd Bron