26-11-2023 Helvoirt 1 - Alem 1 2 - 1

Helvoirt 1 - Alem 1    2-1    (1-0)

Hoofdrol voor scheidsrechter

De wedstrijd tussen Helvoirt en Alem resulteerde in een nipte 2-1 nederlaag voor Alem, met een ruststand van 1-0. Helvoirt opende de score in de 8e minuut, maar Alem herstelde zich in de tweede helft met de gelijkmaker van Mats Steenbekkers. In de 80e minuut scoorde Helvoirt, na een Alemse fout, echter opnieuw, waardoor de eindstand 2-1 werd.
Beide teams waren gelijkwaardigheid aan elkaar en Alem verdiende minimaal één punt. De wedstrijd werd echter beïnvloed door controversiële beslissingen van scheidsrechter Bas Hendriks. Drie keer werd Mats Steenbekkers in het strafschopgebied ten val gebracht, maar Hendriks weigerde even zo vaak een penalty toe te kennen.

Alem verliest nipt bij Helvoirt en baalt van niet gegeven strafschoppen

REGIO-VOETBAL
Bij Alem overheerst na het 2-1 verlies bij Helvoirt vooral een katterig gevoel. Het verlies was onnodig en vooral de wijze waarop Alem een aantal strafschoppen werd onthouden, zorgde voor de nodige discussie.
De snelle Mats Steenbekkers werd drie keer binnen het strafschopgebied van de sokken gelopen. Alem-trainer John Cornelissen: "Ik vind dat de arbitrage in onze richting wel wat steken heeft laten vallen. Een scheidsrechter moet wel rechtlijnig zijn."
Cornelissen stelt dat zijn ploeg wat betreft de tegendoelpunten hand in eigen boezem moet steken. "Wij geven de tegengoals te gemakkelijk weg."
Na rust kwam Alem door Mats Steenbekkers, op aangeven van Tjeerd Bron, op 1-1. Bij de 2-1 voor de thuisclub kon een aanvaller het halve veld oversteken en scoren. "Zonde, want wij zaten in een goede flow en hadden ook nu een punt verdiend."

BRABANTS DAGBLAD
"Zeker in de eerste helft waren we voetballend bovenliggende partij", vindt Harm van Hal van Helvoirt. Zijn ploeg hield de punten in eigen huis na een minder fase. "Het moest echt uit de tenen komen. De scheidsrechter telde wel vijftien minuten aan extra tijd bij. Waarom? Geen idee, maar in die fase moesten we het echt goed dichthouden. Dat lukte."
"We hebben onszelf echt tekort gedaan", zegt John Cornelissen van Alem. "Het ligt zo dicht bij elkaar in deze competitie, dan mag je de doelpunten niet zo makkelijk weggeven. Dat was echt onnodig en ik ben het ook niet van ons gewend. Verder baal ik dat de scheids ons drie strafschoppen niet wilde geven. Als mijn speler geraakt wordt in de zestien, moet het een penalty zijn. Het is pech."

Daav van Mil, Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers, Mart van Boxtel, Hans van den Boogaard (Lars Steenbekkers), Mats Steenbekkers, Jens Steenbekkers, John Bakker (Martijn Leerintveld), Bradley Donks (Boris Snijers)

Rico de Laat
Mats Steenbekkers