05-11-2023 DBN'22 1 - Alem 1 0 - 4

DBN'22 1 - Alem 1    0-4    (0-2)

Alem boekt overtuigende 0-4 overwinning op DBN'22

Alem wist met een overtuigende 0-4 overwinning op DBN'22 te zegevieren. De ruststand was 0-2, met doelpunten van Mart van Boxtel uit een vrije trap en een counter. In de tweede helft breidde Alem de voorsprong verder uit dankzij treffers van Mats Steenbekkers, resulterend in een 0-4 eindstand.
Een compliment is op zijn plaats voor de uitstekend fluitende scheidsrechter Maikel Geurtsen.

Mats Steenbekkers en Mart van Boxtel tillen Alem naar ruime zege op DBN’22

REGIO-VOETBAL
Voor de tweede keer op rij was er winst voor Alem. De nieuwe fusieclub DBN’22 (Den Bosch Noord) werd met liefst 4-0 geklopt. Mats Steenbekkers en Mart van Boxtel waren de hoofdrolspelers.
Trainer John Cornelissen sprak van een glorieuze dag voor het Alemse voetbal. “Het was ook nog eens dik en dik verdiend tegen een echt goede tegenstander.”
Na 25 minuten scoorde Van Boxtel uit een vrije trap. Vijf minuten voor rust werd de score verdubbeld nadat Mats Steenbekkers op links doorkwam en Van Boxtel gemakkelijk kon binnen tikken.
Na de thee scoorde Mats Steenbekkers, die ook nog een bal van de doellijn zag gehaald, zelf tweemaal en was de buit uiteraard binnen. Alem vinden we terug op een keurige plaats tien.

BRABANTS DAGBLAD
Je zou het niet zeggen op basis van de stand, maar volgens DBN’22-interim-trainer Kevin van Zijl was het een gelijkopgaande wedstrijd. "Uiteindelijk waren zij effectiever en beter in de omschakeling", zei hij.
Alem-trainer John Cornelissen was het daar mee eens. "We hielden de ruimtes goed klein en zaten er kort op. Daar had DBN het moeilijk mee. In de tweede helft moeten zij komen en werden de ruimtes groter."

Daav van Mil, Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers, Mart van Boxtel, Hans van den Boogaard (Lars Steenbekkers), Mats Steenbekkers, Jens Steenbekkers, John Bakker, Bradley Donks (Boris Snijers)

Mart van Boxtel
Mart van Boxtel