22-10-2023 Zwaluw VFC 1 - Alem 1 3 - 1

Zwaluw VFC 1 - Alem 1    3-1    (1-0)

Bekeravontuur Alem voorbij

Tweedeklasser Zwaluw VFC had over het algemeen meer balbezit dan Alem, dat al na zes minuten op achterstand kwam. Na de rust wist Alem snel gelijk te maken dankzij een doelpunt van Tjeerd Bron en de wedstrijd leek op weg naar strafschoppen. Een verrassing hing in de lucht, maar een laat doelpunt van Zwaluw VFC bracht de stand op 2-1, gevolgd door nog een doelpunt in de extra tijd.

Alem sneuvelt in de beker op een minuut van het eindsignaal

REGIO-VOETBAL
Alem was in het bekertoernooi in het uitduel bij tweedeklasser Zwaluw VFC dicht bij een stunt. Bij een 1-1 stand en de klok op negentig minuten had trainer John Cornelissen zijn lijstje met namen voor de strafschoppennemers al klaar. Een zondagsschot van een speler van Zwaluw doorkruiste alle plannen. In de extra tijd werd het nog 3-1 voor de thuisploeg.
Natuurlijk had Zwaluw VFC vaker de bal dan Alem, dat na zes minuten al tegen een achterstand aankeek.
Na rust kwam Alem snel langszij. Mats Steenbekkers bediende Tjeerd Bron, die keurig afdrukte voor de 1-1. Op weg naar de strafschoppen. Maar een wonderschone treffer bracht Zwaluw de 2-1, waarna ook de 3-1 nog viel.
“Jammer, want wij waren heel serieus bezig met die naderende strafschoppenserie”, lichtte Cornelissen toe. “Wij hadden erop getraind. Ik dacht erover na om nog een speler speciaal voor die elfmetertrap te brengen. Maar de wedstrijd duurde een minuut te lang voor ons.”

Daav van Mil, Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Tjeerd Bron, Daan Snijers, Boris Snijers, Mart van Boxtel, Mats Steenbekkers, Lars Steenbekkers (Bradley Donks), Jens Steenbekkers, John Bakker

Foto's   ©2023 Jeroen Savelkouls

Quinten Vorstenbosch