01-10-2023 SCG'18 1 - Alem 1 1 - 2

SCG'18 1 - Alem 1    1-0    (1-0)

Alem komt net tekort tegen SCG'18

Alem moest een pijnlijke nederlaag incasseren tegen SCG'18, Het enige doelpunt van de wedstrijd kwam voort uit een corner, waarbij Groetelaers het net wist te vinden. Ondanks het matige spel van SCG'18 slaagde Alem er niet in gevaarlijk te worden en miste het de kans een punt te pakken. Een kleine, maar frustrerende nederlaag voor Alem.

Alem verliest door een dood spelmoment bij SCG’18

REGIO-VOETBAL
Alem ging in Sint-Michielgestel tegen SCG’18 met 1-0 onderuit. De thuisclub had het betere van het spel, maar ook Alem kreeg kansen.
Alem-trainer John Cornelissen had al zo’n idee dat dit duel op details zou worden beslist. De thuisclub scoorde voor rust uit een corner de 1-0. Wij deden het verdedigend uitstekend, maar waren niet in staat om zelf veel af te dwingen, zag Cornelissen. In de slotfase was Tjeerd Bron voor Alem koppend dicht bij de gelijkmaker. Komende week ziet Alem de selectie worden uitgebreid met de tweeling Steenbekkers, die terugkeert uit Tanzania.

BRABANTS DAGBLAD
"Het was een moeizame wedstrijd", vertel John Meijs van SCG’18 over de nipte overwinning. "Alem speelt vaak de lange bal en beschikt over fysieke mensen. In alle linies. Wij hadden moeite met combineren en dus met het opbouwen. Gelukkig scoren wij uit een corner, Alem wist niets af te dwingen."
"Het lag dicht bij elkaar", vind John Cornelissen van Alem. "Dan moet je extra scherp zijn bij de corner. Daar scoren ze uit. Dat bleek een cruciaal moment. Wij missen nog wat spelers. De hoop is dat zij snel terugkeren en dat het gauw beter gaat."

Daav van Mil, Dennis van Mook, Boris Snijers, Daan Snijers, Hans van den Boogaard (Bradley Donks), Mart van Boxtel, Tjeerd Bron, Luuk Bakker (Jorick van Groeningen), John Bakker, Jens Steenbekkers, Martijn Leerintveld (Lars Steenbekkers)

30e Minuut
Marc Groetelaers