Alem gaat voor handhaving

Brabants Dagblad
Maandag 10 December 2001

Door Michiel Sampon

De een wil graag een stabiele subtopper worden en de ander strijdt met man en macht tegen degradatie. Dat moeten goede ingredieneten zijn voor een pittige pot voetbal. Hedel verloor die strijd van Alem.

Vreugde bij de Alem spelers nadat Hedel-speler Patrick Kremers in eigen doel heeft geschoten.
Foto: Ad van Hasselt

"D'r op!, d'r op!" roept een supporter van Alem het team toe. Echt nodig is deze aanmoediging niet want de oranje-witte ploeg laat een ongekend staaltje inzet zien in de streekderby tegen Hedel. De hekkensluiter speelt met bezieling, terwijl Hedel de inspiratie nog moet zien te vinden.
"We misten veel spelers maar dat mag geen excuus zijn", zegt Hedel-trainer Jan Lieberwirth na afloop. "Ik heb weinig positieve dingen gezien. De spelers verzaakten te veel, er werden veel vrijetrappen zonder enig overleg genomen en dus veel kansen om zeep geholpen. Terwijl dit toch echt een wedstrijd is waarin je er tegen aan moet."

Hedel: J. Donkers, Hermes (55. Wolfert), C. van Baggem, Tiebosch, G. van Baggem, Kivit, P. Kremers, B. Cevat, R. Breebaart, F. Hermes, van Beers (78. van Bemmel).

Alem: H. Bergacker, Chris van Oers, Wim Steenbekkers, Jan Valkis, René van Eeuwijk, Gerwin van der Burg (50. Vincent van Dulmen), Jeroen van den Oord, Ron van der Meijden, Patrick van Boxtel, Niek van Lent, Marco Korthals.

Foto's van de wedstrijd

Kijk hier naar meer reizen in de tijd