4 Juni 1990
Promotie naar de 3e Klasse KNVB

Voor een klein dorp als Alem zijn de sportieve successen van de voetballers natuurlijk fantastisch te noemen. Het eerste team van de 60 jaar oude club wist dit seizoen door te dringen tot de nacompetitie van de vierde klasse KNVB. En nadat de eerste promotiewedstrijd met 2-4 werd gewonnen tegen Helvoirt en een paar dagen later thuis, een 2-1 stand werd bereikt tegen Reusel had de ploeg afgelopen maandag aan een gelijkspel voldoende. Met de uitslag 4-0 werd Alem gepromoveerd naar de 3e klasse KNVB.

SPRUNDEL - De voetbalvereniging Alem nam gisteren al een voorschot op het jubileumfeest ter gelegenheid van het zestigjarig bestaan in september. Door een 4-0 overwinning op Luctor'88 promoveerde Alem naar de derde klasse.
Zo hoog reikte de voetbaltrots van het 500 inwoners tellende Maasdorp nog nooit. Oudgediende Hans Hanegraaf was met drie treffers de held van de dag.

Hanegraaf werd het afgelopen seizoen door Trainer Leo Ouwens vooral gebruikt als pinch-hitter. Gedwongen door schorsingen en blessures deed Ouwens gisteren voor de beslissingswedstrijd tegen Luctor'88 uit het Zeeuwse Heinkenszand, van begin af aan een beroep op Hanegraaf. Dat bleek een gouden greep voor Alem.

Luctor'88 kon evenmin als Helvoirt en Reusel Sport Alem van de overwinning afhouden in de nacompetitie om een plaats in de derde klasse. In Sprundel, op neutraal terrein, bracht Hanegraaf Alem in de negende minuut op voorsprong. Elf minuten later verruimde Alem-aanvoerder Wim Steenbekkers, die ondanks een blessure bergen werk verzette, de marge.

Luctor'88, zelf al uitgeschakeld in de nacompetitie, was na rust uit op eerherstel, maar rekende buiten Hans Hanegraaf. De veteraan bewees in de 60e en 85e minuut nog eens zijn enorme waarde voor Alem. Hanegraaf, die aangekondigd heeft volgens seizoen een stapje terug te doen, was daarna net middelpunt van het promotiefeest.

Foto's © 1990 VV Alem