Spelvreugde en plezier

Door Wout Pluijmert

v.v. Alem haalde trainer Piet Saaman terug naar sportpark de Oude Maas om de zaak eens goed op te schudden. En, na de degradatie naar de vijfde klasse, leeft de club en het eerste elftal weer helemaal op.

Afgelopen zondag werd met fris, aanvallend voetbal fusieclub DSS'14 met 6-3 aan de kant gezet.
Voor de thuisclub waren Hans van en Boogaard (2x), Davy Baars (2x), Martijn Leerintveld en Mats Steenbekkers productief.

Saaman heeft het vooral over spelvreugde en plezier. Alem staat op drie punten van koploper Berkdijk en gaat over twee weken op bezoek bij runner-up Hedel. "Dan weten wij waar we staan", voorspelt Saaman.
Daarna volgen in November de derby's tegen RKVSC en Heerewaarden. Daartussen staat de wedstrijd tegen ISC nog op de planning, maar het ziet er in Ingen voor het voetbal niet goed uit. Het zou zomaar kunnen dat die ploeg het dit seizoen niet gaat redden en uit competitie wordt genomen.
In de vijfde klasse C blijven dan nog slechts twaalf teams over.

Alem speelt onder leiding van trainer Piet Saaman fris en aanvallend voetbal. Het levert de ploeg een tweede plaats op de ranglijst op.     Foto: © Wout Pluijmert - De Toren