John Cornelissen nieuwe trainer VV Alem

Foto © Bente van Tooren

VV Alem presenteert John Cornelissen als nieuwe trainer, hij volgt Ben Hoek op die na dit seizoen vertrekt.

VV Alem heeft afgelopen week overeenstemming bereikt met John Cornelissen, de in Den Bosch woonachtige Schijndelnaar tekende een contract voor de duur van één seizoen.

De 36-jarige nieuwe trainer van VV Alem was werkzaam als assistent-trainer bij RKSV Schijndel 1, Hoofdtrainer OJC ROSMALEN 2, Hoofdtrainer & coördinator OJC ROSMALEN O23 en was afgelopen twee seizoenen de rechterhand van Willem Leushuis bij OJC Rosmalen 1.

Hij laat 073voetbal weten veel zin te hebben in de nieuwe uitdaging: “Alem heeft een groep met een paar talentvolle spelers, waar we leuke dingen mee kunnen laten zien in de 3e klasse. Ik ken de club uit het verleden en heb nog steeds de indruk dat het een erg hechte club en groep is. Dat past ook bij mij. Hetzelfde gevoel heb ik ook altijd bij de selectie van OJC gehad, maar als ik vooruit wil in mijn trainerscarrière en uiteindelijk ooit UEFA-A wil halen, moet ik ervaring hebben als hoofdtrainer. Dat is de reden dat ik deze kans wilde pakken.”

Met OJC promoveerde de assistent-trainer afgelopen jaar naar de derde divisie. "Dat was het absolute hoogtepunt van mijn periode in Rosmalen. Herinneringen die je uiteindelijk nooit meer vergeet. Hopelijk kan ik enkele dingen van de topamateuraanpak bij OJC vertalen naar Alem." Aan de ambities zal het in ieder geval niet liggen. Bij VV Alem hebben meerdere beginnende hoofdtrainers, waaronder oud-profs als Hans Lathouwers en John Laponder, in het verleden hun debuut gemaakt.