Koninklijke onderscheiding voor
Peter van Boxtel

Raadslid Peter van Boxtel heeft woensdagavond een Koninklijke Onderscheiding ontvangen. Burgemeester Henny van Kooten speldde het lintje op tijdens de afscheidsraad.

Hij werd benoemd tot lid in Orde van Oranje-Nassau, omdat hij twaalf jaar of langer actief was als gemeenteraadslid.

Peter van Boxtel van het CDA nam na zestien jaar afscheid als lid van de gemeenteraad. Hij was als secretaris van de fractie erg nauwkeurig en gedreven. Daarnaast zet Peter zich al jarenlang actief in voor het lokale verenigingsleven. Daarom leverden ook het CDA, Stichting Maasveren, Fanfare Alem, het Soepenfestival en VV Alem een bijdrage voor zijn benoeming tot lid in Orde van Oranje-Nassau.

Peter is in het dagelijks leven directeur van aannemingsbedrijf J.A. van Boxtel BV, dat al zo'n veertig jaar hoofdsponsor is van VV Alem.
Verder is hij oud-doelman van het eerste elftal, was hij verenigings-scheidsrechter en is hij nog steeds leider van Alem VR1.

Alem 1 (1996)