Feestelijk slot Alem na coronaseizoen

Ook voor Alem zit het seizoen 2020-2021 erop. De kersverse derdeklasser trainde zondag voor de laatste maal. Daarna stond op het terras een barbecue klaar waarna de complete groep naar het debacle van Oranje keek.

Trainer Ben Hoek genoot tijdens de laatste training op sportpark De Oude Maas. Hij is blij dat hij in 2019 alsnog voor een doorstart in het trainersvak koos. Eigenlijk had had hij al besloten naar de jeugdopleiding van Wilhelmina in Den Bosch te gaan, maar na een telefoontje van Alem-voorzitter Tonny van Lent was hij om.

vvAlem besloot het seizoen met een training gevolgd door een barbecue. Links vooraan trainer Ben Hoek.
Foto: Wout Pluijmert.

"Ik zag volop potentie in de jonge groep van Alem. De lat lag niet al te hoog. Als ik met de kleine dorpsclub in de top van de vierde klasse kon presteren, deed ik het goed."
De inwoner uit Sint-Michielsgestel moest de doelstelling al snel bijstellen. Met een aanvallende speelstijl bleek Alem tot de allerbesten te horen. Nadat in maart 2020 door corona de competitie stilviel, promoveerde Alem alsnog. De club keerde na dertig jaar terug in de derde klasse. En daarin bleek Alem gewoon mee te kunnen. Sterker nog: toen na de tweede week van oktober de competitie opnieuw stilviel, stond Alem op een gedeelde tweede plaats. De overwinning op de laatste speeldag bij FC Engelen was een sensatie.

Mats Steenbekkers (22) is ook buiten het veld een leider. Hij coördineert na de laatste training de feestelijkheden. Vooralsnog is en blijft hij een echte 'zondagsjongen'. "Ik zie natuurlijk ook steeds meer clubs voor het zaterdagvoetbal kiezen, maar ik voetbal toch liever op zondag. De reden dat veel jonge spelers naar de zaterdag willen is de stapavond op die dag. Ik doe dat ook graag, maar je moet wel voor zorgen dat je zondag om half drie fit bent." Steenbekkers heeft kunnen ruiken aan het hogere niveau. "Wij kunnen wel mee, hoor. Wij haalden niet voor niets zeven punten uit de vier gespeelde wedstrijden. De speelstijl in de derde klasse ligt ons wel. Wij moeten voor een plaats in de middenmoot gaan."
Ben Hoek geeft zijn team nu rust. "Ik zorg er straks voor dat wij superfit aan de start van de competitie staan, want een tweede seizoen op dit niveau is altijd lastiger. Een aantal ploegen als FC Engelen en Zwaluw VFC en mijn vorige club Den Dungen heeft zich versterkt. Er zijn een ploeg of vijf, zes die op de deur voor promotie kloppen." Hoek moet het doen met de groep van de laatste jaren. Die kan met een gemiddelde leeftijd van nog geen 26 jaar nog wel even mee.