Ben Hoek kon tegen Alem geen nee zeggen

Eigenlijk was Ben Hoek van plan te stoppen als hoofdtrainer. 26 jaar was wel genoeg geweest. Alem wist hem echter te verleiden, de 56-jarige oefenmeester uit Sint-Michielsgestel ziet veel potentie in de vierdeklasser.

Ben Hoek

“Ik zou alleen nog maar openstaan voor dingen die ik echt leuk zou vinden en waar winst te halen viel. Alem heeft een talentvolle selectie. Smal, maar met talenten die het verschil kunnen maken”, aldus trainer Ben Hoek.

DORPSCLUB

Toen Alem-voorzitter Tonny van Lent hem belde, was Hoek al snel overtuigd. “Ik stond op het punt om bij Wilhelmina aan de slag te gaan als hoofd jeugdopleiding, maar kwam tot de conclusie dat ik nog te graag voor een spelersgroep stond. Ik vind niks mooier dan voetballers beter maken, dat ligt mij momenteel nog meer dan als hoofd jeugdopleiding een groep trainers aan te sturen. Dat komt na mijn actieve trainerscarrière wel. Alem gaf me ook gelijk een goed gevoel. Het een dorpsclub waarbij je je direct welkom voelt en vrijwilligers zetten samen de schouders eronder om iets van de club te maken. Ze voelen zich betrokken bij hun vereniging, er is ook weinig verloop qua spelers. Ik hou van dorpsclubs.” Als trainer van Hedel en Den Dungen speelde hij al tegen Alem in de voorbije seizoenen, waarna hij steeds concludeerde dat er muziek in het elftal van de tegenstander zat. “Er is heel veel werk te doen op tactisch en conditioneel gebied, maar de potentie ligt er. Vorig jaar is voor Alem in mineur geëindigd met tegenvallende resultaten en fl ink wat blessures, waardoor niet iedereen fi t aan dit seizoen begon. We moeten opnieuw beginnen, conditioneel zijn we nu weer redelijk goed in orde.”

Het doel is om in de top vijf te eindigen, hopelijk kan Hoek met Alem ook om een prijsje te strijden. “We moeten op termijn een topper in de vierde klasse worden, die misschien nog eens een uitstapje naar de derde klasse kan maken. Dat baseer ik op de kwaliteiten die wij in huis hebben, met een voorhoede waar sommige derdeklassers u tegen zeggen.”

GEZONGEN

Eigenlijk zou Den Dungen al zijn laatste kunstje als hoofdtrainer zijn, maar op die beslissing is Hoek dus teruggekomen. Hij heeft de smaak weer helemaal te pakken. “Ik ben onlangs nog naar het trainerscongres geweest, om de benodigde punten te halen zodat ik mijn licentie kan verlengen. Dan heb ik dat in ieder geval achter de hand.” Hij doet alleen nog maar dingen waar hij zin in heeft, zoals Alem trainen dus. “Ik kijk per seizoen, de eerste indruk is van beide kanten goed. Over een maand of drie kijken we wel weer verder, in de regel blijf ik meestal drie jaar.”

De sfeer op sportpark De Oude Maas is goed, volgens Hoek. “Na de teleurstelling van eind vorig seizoen, wordt er nu weer gezongen in de kleedkamer. Het gaat volgens mij de goede kant op.”

Bron:    VoetbalJournaal