20-09-2015 Alem VR1 - RKDVC VR1 5 - 2

Alem VR1 - RKDVC VR1   5-1    (4-1)

Slapend gewonnen

Vandaag stond een thuiswedstrijd tegen RKDVC op het programma, weer een onbekende tegenstander voor de dames van Alem. Al vrij snel zagen we dat de tegenstander maar met 10 dames naar Alem was gekomen. Hier moeten we van zien te profiteren. Echter bleek tijdens onze warming up dat wij maar met 6 dames aan de wedstrijd gingen beginnen. Zes wakkere dames bedoelen we dan, de andere 5 hadden nog een beetje slaapzand in de oogjes van een avondje Totally Summer tot half 6 in de ochtend. Kom op dames, ’s avonds een grote meid ’s ochtends ook een grote meid. Met deze instelling begonnen we om 11:00 uur aan de wedstrijd.

RKDVC trapt af en Alem zet meteen druk wat resulteert in een doelpunt! Binnen 1 minuut weet Hilde de bal achter de keepster te krijgen. Het doelpunt voelt als een enorme kick, waarna iedereen wakker is. Na een paar mooie combinaties weet Fenne dan ook snel de 2-0 te maken met een prachtig doelpunt. Ook Imani laat even zien dat ze wakker is en schiet de bal keurig binnen in de 9e minuut. Het lijkt er even op alsof de dames vannacht niet gescoord hebben en nu op weg zijn naar een megadoelpuntenfestijn, voor het elftal natuurlijk een supergoed teken!

Voor de enthousiaste lezer, wakker worden en niet verder dromen. Wat de dames van Alem na deze 10 minuten hebben gedaan is alles behalve voetballen. Hilde start een worstelwedstrijdje en de andere dames gaan pingpongen en biljarten. De ballen vliegen alle kanten op, wat lijkt op een flipperkast, waaruit af een toe een klein kansje wordt gecreëerd. De tegenstander is wel wakker en profiteert van onze slordige speelwijze, 3-1. Dames…… wakker worden! Fenne reageert hier snel op en maakt de 4-1. Met deze stand gaan we de rust in. De bankzitters hebben niet alleen de score bijgehouden, maar ook het aantal ‘verdommes’ van Mari (84 keer zegt genoeg toch?).

Tijd voor de tweede helft. Helaas blijft Alem dezelfde speelwijze behouden. De verdediging van Alem merkt dat ze meer te doen krijgen, maar weten de bal bij Charita vandaan te houden. Na een kwartier in de tweede helft wordt Nikki geraakt tegen haar hoofd. Kan ze door of niet? De scheids besluit er een quiz van te maken en stelt de vraag wat de stand is, waarop Nikki antwoord 4-1. Helaas net buiten de tijd waardoor het antwoord niet telt! Voor straf er 10 minuten af. Jessica neemt de plaats van Nikki over.

Het volgende slachtoffer is Hilde, volgens de scheids is ze buiten westen, volgens Anne gewoon moe na een nachtje doorhalen en doet een dutje. Uitslapen mag ze vervolgens op de bank en Nikki komt er weer in.

Het spel wordt weer hervat alleen niet zoals we gehoopt hadden. RKDVC scoort de 4-2. Mari besluit het anders te gaan doen. Hilde is weer uitgeslapen en komt er in voor Anke en Marit mag de plaats over nemen van Jante. Anke komt er vervolgens weer in voor Nikki, die na even uitrusten een prachtig doelpunt weet te scoren, 5-2!

Langzamerhand naderen we het einde van de wedstrijd. Het spel gaat wat op en neer. Alem krijgt nog enkele kansjes, maar weet ze niet af te maken. De scheids blaast op zijn fluitje ‘fiet, fiet, fieeeeeeeuw’. Volgens Mari een grote verlossing. We hebben gewonnen, daar moeten we zeker blij mee zijn, maar de volgende keer ziet hij ons weer graag wakker en fit verschijnen. Slaap lekker dames!

Hilde van Boxtel
Fenne van Mil