24-03-2013 Alem VR1 - Wadenoijen VR1 2 - 1

Alem VR1 - Wadenoijen VR1   2-1    (1-0)

Eigenlijk was iedereen 's-Ochtends aan het wachten op een berichtje dat de wedstrijd afgelast was. Koude, harde, ijzige winden gierden over het land. Maarliefst -3 was het toen we aankwamen op sportpark de Oude Maas in Alem.

De slogan van de week kwam wederom van Niels: De aanval is de beste verdediging die er is. Met deze wijsheid werden we klaar gestoomd voor de wedstrijd.

De thermo onderbroeken, leggings, mutsen en wanten zijn weer van de zolder afgehaald. Deze waren natuurlijk ver weg gestopt want het is immers officieel al lente. Aan de temperatuur was dit absoluut niet te merken, en ook een straaltje zonneschijn was erg ver te zoeken.

We mochten spelen op het tweede veld. Het tweede veld lag beschutter dan het , aldus Niels. Tijdens de warming up was het al te merken, de kou was nog nauwelijks voelbaar ;) Gelukkig doet een goede warming up wonderen.
Warm begonnen we aan de wedstrijd, het veld was aan de harde kant , maar we probeerden ons daar niet al te veel aan te storen.
Op de bank zaten: Kelly, Mandy en Marloe. We begonnen de wedstrijd fel, al snel werd er een kans gecreëerd, helaas schoot Linda over het doel heen. Na hard ploeteren worden we eindelijk beloond met een goal. De 1-0 werd gezet door Priscilla.
Het blijft nog lang onrustig op het Alemse veld. Er wordt gevoetbald op een kluitje en ook gaat de bal gemiddeld 10x per minuut uit. Onze armspieren worden in ieder geval goed getraind. Helaas blijven we maar weinig kansen creëren.
Wadenoijen krijgt ook een mooie kans maar deze bal werd gelukkig van de lijn gehouden door Lynn.
Vlak voor rust werd Jantine nog op haar enkelbanden geraakt, en even lijkt het alsof ze uit gevoetbald is voor vandaag. Mandy komt voor haar in het veld.
Het verlossende rust signaal werd gegeven door onze vervangende scheidsrechter Jan van Lent. Hopen dat we in de rust wat oppeppende woorden toegesproken krijgen van Mari en Niels.

Gelukkig blijkt in de kleedkamer al snel dat Jantine nog wel even door kan. Dirkje wordt eruit gehaald en Jantine mag zo weer aan de bak.

Al snel na rust schiet Lynn de 2-0 heel netjes binnen. Haar vader, onze feyenoord-muts dragende vlagger staat te juichen langs de lijn.
Er blijft rommelig gevoetbald worden en al snel volgt de 2-1 gemaakt door Wadenoijen. De rest van de wedstrijd blijft het spannend. De kwaliteit van het voetbal was ver te zoeken.

We hebben een slechte wedstrijd gespeeld maar toch de 3 punten in Alem gehouden, en dat is natuurlijk waar het om draait. We zullen het er maar op houden dat het door de weersomstandigheden kwam.
Snel douchen en voor de kachel, op naar de volgende wedstrijd. Tweede paasdag thuis tegen Heerenwaarden. Dat belooft weer een spannende wedstrijd te worden! We hopen dan op een betere wedstrijd!

Priscilla van der Kammen
Lynn van Roy