07-10-2012 Alem VR1 - MEC'07 VR1 9 - 0

Alem VR1 - MEC'07 VR1   9-0    (4-0)

Onze laatste wedstrijd tegen dit team was in Maurik, waar we met 0-5 naar huis gingen. Toen misten we vijf basisspeelsters en namen daardoor een kleine selectie mee naar de wedstrijd. Dat is vandaag anders! We zitten vandaag namelijk met maar liefst zeventien speelsters in de kleedkamer.

De basis bestaat grotendeels uit de meiden die deze week twee keer getraind hebben. Deze basis moet het vandaag waar gaan maken: geen tegendoelpunten (vriendelijk verzoek van Mari) en winnen! De eerste minuut is weinig belovend, want daar valt al bijna het eerste tegendoelpunt…

Gelukkig verandert dit twee minuten later, als een tegenspeelster hands maakt in de zestien. We krijgen een penalty mee, en Diana mag hem nemen. Hij zit uiteraard. De 1-0 is in the pocket. Gelukkig, dat was eventjes nodig na die eerste paar minuten. Het balbezit is vanaf nu vooral voor Alem, waardoor we ook vaak tot 'bijna-scoren' komen. Bijna scoren inderdaad, ze gaan er niet in. Soms lijkt het onmogelijk om hem te missen, maar het gebeurt toch. 'Met oew neus hadde 'm nog gemakt', aldus één van de zes bankzitters.

Door het feit dat dit niet lukt lijkt het vertrouwen een beetje weg. We gaan steeds slechter voetballen. Simpele pases komen niet aan en aannemen gaat niet goed. We verliezen hierdoor vaak balbezit, en MEC komt steeds meer op onze helft spelen. Het tegendoelpunt, dat we beloofden niet te laten vallen, komt steeds dichterbij. Een aantal reddingen en mislukte schoten van MEC redden ons.

Opeens lijken we het licht te zien! Diana scoort de 2-0 en de 3-0, waardoor we weer allemaal wakker worden. We spelen beter over, waardoor ons Prisje weer voorin kan shinen. Zij scoort niet veel later na Diana de 4-0, en daarmee gaan we de rust in.

Tijdens de rust zijn we het er allemaal over eens dat we 'spelen als een krant'. Het laatste kwartier was wat beter, maar we kunnen nog veel meer. We gaan er nog minstens het dubbele aantal doelpunten van maken spreken we af!

Dit keer houden we ons wel aan de afspraak: Priscilla maakt al snel de 5-0, en Jantine schiet prachtig de 6-0 binnen. Priscilla maakt de 7-0, maar Mari is nog altijd niet tevreden: 'Ik wil nog meer ballen het doel in zien gaan'. Nikki maakt de 8-0, en onze laatste vrouw Chantal maakt ook bijna een doelpunt. Jammer! Lynn maakt tegen het einde van de wedstrijd nog de 9-0.

Niet veel later raakt de keepster van de tegenpartij weer geblesseerd, waardoor ze nu eindelijk het veld af mag. Niels ziet zijn kans en wil nog meer doelpunten zien. Hij roept zijn dames toe: 'Naar binnen, naar buiten…' Volgens de verslaggeefster vragen de bankzitters zich hardop af wat dat in godsnaam eigenlijk betekent. Tijd voor een presentatie spelregels Niels… Wie weet winnen we dan de pittige wedstrijden die we nog krijgen (ook) op onze sloffen!

Jantine van Mook
Nikki Theuwis