30-09-2012 Buren VR1 - Alem VR1 3 - 1

Buren VR1 - Alem VR1   3-1    (2-1)

Flashback

Het is weer zover: uit tegen Buren. Zonder het uit te hoeven spreken denkt iedereen hetzelfde, 'altijd lastig!'. Voor veel speelsters is het altijd even denken hoe het complex van Buren er ook alweer uitzag. 'Oja!', is dan ook een veel voorkomende uitspraak de eerste minuut na aankomst.

Als de kleedkamerdeur opengaat is daar de tweede echte flashback: Dirkje, Jantine en het cakegevecht! Voor degenen die het niet meer weten, een kopie uit het verslag van vorig jaar: "Dirkje is jarig geweest en heeft cake meegenomen. Niet iedereen neemt het haar in dank af en er begint een gevecht vol met cake attacks. Het resultaat: Dirkje, Jantine en een groot gedeelte van onze spullen ingesmeerd met natte cake. Of eh, natte …, zoals Lisa dacht te verstaan. Diana doet er, onschuldig als ze is, nog een schepje bovenop met een attack uit een onverwachte hoek: terwijl Jantine strijdlustig haar ogen op Dirkje gericht houdt, gooit Diana een volle bidon met ijskoud water over haar heen. 'Ach, eigenlijk was het best lekker', was Jantine's reactie achteraf. Ja. Dat zou ik ook zeggen."

Goed, verder met serieuze zaken. In de kleedkamer wordt de opstelling bekend gemaakt, en dat wekt vertrouwen. We hebben een goede basis vandaag, en zelfs de bank is gevuld met een vijftal goede speelsters! Chantal stond hier overigens vorig jaar in het doel, weten jullie nog?! Toen wonnen we met 1-3 (hoewel Lynn er eigenlijk van overtuigd was dat we 3-1 verloren hadden). We zijn van plan om vandaag hard aan de bak te gaan, en weer drie punten mee naar Alem te nemen.

Eenmaal op het veld is daar de derde flashback: de scheidsrechter. Dé scheidsrechter! Bij iedereen komen de herinneringen opborrelen van deze 'gehoorzame' man. Dit is een mooi moment voor een andere herinnering aan vorig jaar: "Na een aantal minuten spelen lijkt er iets compleet uit de hand te lopen! De scheids blaast namelijk megahard op zijn fluit (ja, dat klinkt leuk) en sprint richting Diana en haar tegenspeelster. Zou Diana haar zijn aangevallen? Nee, dat is het niet. De scheidsrechter is het niet helemaal eens met de broekkeuze van Diana. Hij houdt meer van de zogenaamde baggy-style, want de broek van Diana moet ietsjes omlaag. Zo gezegd, zo gedaan, en we kunnen weer verder."

Als iedereen weer 'back to earth' is na deze flashbacks kunnen we gaan warmlopen. Ook de wissels gaan een balletje trappen, en worden ondertussen warm gehouden door Dieke. Warm gehouden op het gebied van zwangerschap. Alle in's en out's, feitjes en fabels over dit onderwerp worden besproken, zodat de bankspeelsters vol verse intelligentie aan de wedstrijd kunnen beginnen. De basis is ondertussen trouwens ook warm, dus de scheidsrechter kan het startsein geven!

Alem gaat goed van start, en meteen in de eerste minuut scoren we! Ofja, Linda scoort!
Dit hebben we nodig! Dit is goed voor de zenuwen en ons zelfvertrouwen. Helaas blijft het bij deze eerste minuut. We doen ons best, maar het lijkt er niet in te zitten vandaag. Buren is simpelweg feller en (daardoor) beter, en het dreigt steeds meer mis te gaan. Wij krijgen kansen, zij krijgen kansen, maar zij maken ze helaas af. Voor rust scoort Buren nog 2 keer, zodat we met 2-1 de rust ingaan.

In de rust wordt iedereen goed wakker geschud. We zijn allemaal in ons hoofd fel en gemotiveerd, maar op het veld laten we dat op de een of andere manier niet genoeg zien. Mandy, Lotte en Lynn gaan warmlopen, want zij mogen een poging gaan wagen op het veld. Eventjes uitgerust en vol goede moed stappen we het veld weer op.

De tweede helft is niet veel anders dan de eerste helft. Het gaat helaas niet super goed, en Buren blijft fel. De scheidsrechter laat weer van zich 'horen', en geeft twee gele kaarten (Priscilla en Lynn). De reden daarvan blijft onbekend. Flashback: kreeg Chloe hier twee jaar geleden die rode kaart?

Na een tijdje geeft Jantine aan veel last te hebben van een blessure. Niemand herinnerde het zich, maar Jantine raakte hier vorig jaar ook geblesseerd! Ik citeer: "Iemand die wel veel te doen heeft is Jantine, zoals gewoonlijk. Jammer genoeg geeft ze tien minuten na de genoemde 'attack' aan dat doorspelen toch niet gaat lukken. Ze gaat van het veld, en Hilde neemt haar plaats in." Ook nu neemt Hilde de plaats van Jantine in (als ik het me goed herinner). Volgend jaar moeten we de basisplaats voor Jantine in Buren nog maar eens overwegen ;).

Er vallen veel geblesseerden aan beide kanten, waardoor het spel veel stil ligt en er aardig wat gewisseld wordt door beide teams. We gaan er niet beter door spelen, en tien minuten voor het eindsignaal valt helaas nog de 3-1. Was Lynn's 'flashback' misschien geen flashback maar een visioen…?

Helaas, we verliezen vandaag. Dit keer geen feest in de kleedkamer, en (helaas) ook geen cakegevecht. Dirkje, neem volgend jaar maar gewoon weer cake mee oké?!

Linda van Osch

Verslag:    Lynn van Roy