16-09-2012 Wadenoijen VR1 - Alem VR1 0 - 6

Wadenoijen VR1 - Alem VR1   0-6    (0-1)

Het was een zonnige morgen, zondagochtend 16 september toen een grote delegatie van de dames van Alem vertrok richting Wadenoijen, onze eerste competitiewedstrijd.
Met maar liefst 16 speelsters + leiding en wat ziek/zwak en geblesseerde teamgenoten komen we vol goede moed aan op het sportpark. Ook waren de zenuwen goed voelbaar. Twee jaar geleden wisten we (met deels een andere teamsamenstelling) het kampioenschap van Wadenoijen te verpesten. We wonnen van hen en zij hadden het kampioenschap verspeeld. Ze waren ons natuurlijk niet vergeten en zouden er ook alles aan doen om van ons te winnen(dachten we).
Maar wij (met 5 wissels) waren vastbesloten om met 3 punten naar huis te gaan. Beide teams zijn gelijk fel, en Alem laat ook meteen wat goede aanvallen zien. We zijn zo fanatiek dat zelfs Mandy haar schoen verliest.
Ook Wadenoijen weet in ons 16-metergebied, de actie van hen zorgde voor een corner, maar helaas voor hun leverde dat niks op. Alem blijft lekker doorspelen op deze voet en er wordt goed gecombineerd. Dit zorgde (mede door de stand van de keepster) voor een doelpunt van Priscilla door de benen van de keepster. De 0-1 is binnen!
Maar Alem voetbalt nog niet zeker, en Wadenoijen laat ons ook nog even zweten. Een hard schot van hun kant gaat gelukkig naast. Ook onze jongste speelster Hilde waagde een poging, een mooi schot van haar belandde bij de keepster in de handen. We blijven lekker combineren en dat leverde een corner op, helaas zonder verder resultaat.
Diana met haar knoerharde schot waagt ook een poging, helaas net naast. Hoewel we goed blijven tikken wil het nog net niet allemaal lukken. Het puntje op de I, het kersje op de slagroom, we komen het in de eerste helft nog net te kort.
Tijd voor een peptalk, we komen met opgeheven hoofd de kleedkamer weer uit. Joyce mag het veld betreden en Mandy komt gezellig bij ons op de bank.
Joyce zit meteen lekker in het spel en vormt een bedreiging voor Wadenoijen. Vlak na rust krijgt Wadenoijen een uittrap, de bal belandt in de voeten van Joyce en met een prachtig lobje over de keepster heen is ook de 0-2 voor de ' maisjes ' van Alem. Met steeds meer vertrouwen blijven we lekker over de middellijn voetballen. We weten een corner te bemachtigen, ons 'corner-knaller' Diana mag de corner nemen. En hij was weer zoals vanouds, de bal draaide prachtig direct het doel in en de keepster had geen schijn van kans. De 0-3 is een feit. Charita wordt gewisseld en Coco mag het veld betreden.
We blijven dreigen en hebben ook zeker meer balbezit. Af en toe wordt Frederique wakker gehouden voor Wadenoijen als zij ook nog een poging doen. Natuurlijk houdt Fré haar doeltje schoon.
Jantine geeft een prachtige voorzet op Priscilla en dit ' maisje' scoort de 0-4. De handjes van de bankspelers zijn bijna lam van al het high-fiven van trotste nieuwe coach Mari.
Marit betreedt het veld voor Dirkje. En zoals ze zelf al aan gaf: ' ja nu kan ik bijna niks meer verpesten' Anita laat weten via de telefoon dat ze nu al kan merken dat de trainingen van Mari zijn vruchten afwerpen.
Wadenoijen heeft steeds minder vertrouwen in hun spel en ze laten de kopjes een beetje hangen. Alem daarentegen blijft lekker fel doorstrijden. Nikki mag ook nog voetballen en Hilde verlaat het veld. Joyce maakt een mooie actie vanaf de middellijn en scoort de 0-5.
Dirkje bedenkt zich net dat ze nog een afspraakje heeft na de wedstrijd met een speelster van de tegenpartij. Terwijl Dirkje zich met hele andere dingen bezig houdt krijgt Wadenoijen nog een vrije trap. Maar Frederique zit er goed bij en ze komen dan ook niet tot scoren. Een paar minuten voor het einde krijgt ook Alem nog een vrije trap. Diana ontdekt een gat in de muur van Wadenoijen en scoort de 0-6.
We kunnen terug kijken op een mooie eerste competitiewedstrijd van dit seizoen onder leiding van onze nieuwe trainer Mari. En natuurlijk gaan we allemaal met goede moed de komende wedstrijden tegemoet! De ' maisjes van Alem' zijn het nog niet verleerd! Wordt vervolgd!!

Priscilla van der Kammen
Joyce van Doorn