18-03-2012 Alem DA1 - GVV DA1 1 - 4

Alem DA1 - GVV DA1   1-4    (1-3)

Op deze zondagochtend staan we dan toch met zijn allen om 10.00u in de kantine. Geblesseerd of niet, iedereen is er. Tot een paar dagen geleden was het nog niet duidelijk of we de uitdaging aan zouden gaan tegen de meiden van Geldermalsen. Sinds vorige zijn namelijk zes van onze speelsters geblesseerd, inclusief onze keepster Frederique. Na onderling overleg, en het optrommelen van een aantal 'oud-speelsters', besluiten we toch te gaan spelen! De opstelling is dus nogal wat anders dan normaal (Chantal gaat vandaag zelfs keepen!). Eerlijk is eerlijk, drie punten gaan we hier vandaag waarschijnlijk niet pakken, maar we gaan wel zo weinig mogelijk ballen doorlaten!

Het begint niet al te best. De scheidsrechter heeft nog niet gefloten (ja, dat heeft hij wel, maar bij wijze van) en GVV scoort hun eerste doelpunt. Ondanks dat laten we, zoals afgesproken, 'onze kop' niet hangen. We werken allemaal hard en dat werpt redelijk zijn vruchten af. Binnen een kwartier is het wel al 0-2. Dirkje wordt voorin flink onderuit getrapt, en dat is niet fijn voor Dirkje, maar wel voor Diana! Zij mag nu namelijk weer laten zien waar ze goed in is: vrije trappen nemen en doelpunten maken. Dat doet ze dus ook! Een geweldig mooi doelpunt in de rechterkruising. 1-2 dus! Helaas valt niet veel later de 1-3. Maar kom op, het had veel erger gekund.

In de rust wisselen we een aantal belangrijke posities, waardoor we nog wat sterker blijken te worden. In de tweede helft doen we namelijk helemaal niet meer onder voor GVV, of misschien zijn we zelfs wel beter! Jammer genoeg hebben we vandaag geen echte spits staan, dus het scoren gaat niet zo gemakkelijk. Nikki doet haar best en komt een aantal keer een heel eind, maar vlakbij het doel gaat het dan toch nog mis. Nog even dooroefenen en dan zitten ze wel!

Chantal staat ook goed haar best te doen gelukkig. Ze houdt niet alle ballen eruit (het wordt later in de tweede helft nog 1-4), maar voor een eerste keer doet ze het goed!

We verliezen de wedstrijd dus met 1-4, maar niemand is echt boos of teleurgesteld, zoals we dat normaal wel kunnen zijn. We hebben ons best gedaan, en complimenten aan alle (nieuwe) meiden! Iedereen heeft hard gewerkt, en we hadden een erger scenario in onze gedachten toch? Volgende week is iedereen weer fit (verder staat er geen druk op de geblesseerde meiden, haha), en gaan we punten pakken! Buren uit, pittig, maar niet onmogelijk hè meiden!

Diana Eikelboom

Verslag:    Lynn van Roy