13-11-2011 Alem DA1 - ISC DA1 16 - 0

Alem DA1 - SCI DA1   16-0    (8-0)

Bier en Tieten

Het is een koude winterzondag met erg veel mist. Priscilla vraagt zich af of ze de andere kant van het veld nog wel kan zien. Ondanks de kou zijn we klaar om een lekker potje te voetballen. Vandaag hebben we vier wissels op de bank zitten: Hilde, Donna, Mandy en Kim die vandaag voor het eerst bij ons is. In het goal is een plaatsje gereserveerd voor Chantal. Alem is al vanaf het begin lekker fel.
Onze felheid wordt al snel beloond, de 1-0 van Lynn is al na drie minuten voetballen voor ons. Anne krijgt al snel een kans om op het doel te schieten maar schiet helaas naast. De verdediging van Alem staat goed op haar plaats. Door een corner van Jantine is het al snel 2-0. De keepster van ISC tikte via de lat de bal in het eigen doel. Annelies denkt, als Jantine het kan dan kan ik het ook. Ze schiet op het doel maar helaas eroverheen. Ze probeert het gewoon nog een keer, en ja hoor Annelies kan het ook de 3-0 is een feit! Priscilla schiet ook op het doel , helaas bij de keepster in handen. Annelies gunt Priscilla een tweede kans en legt de bal netjes voor haar neer. Helaas mist ze voor een leeg goal, en daarna schiet ze ook nog een keer op de paal. Ze geeft gelukkig niet op. Kort daarna maakt ze de 4-0.
Zoals altijd is onze superadviseur Diana ook weer op dreef met haar tips en adviezen. Ook Anne krijgt tijdens de wedstrijd een consult van haar. De tegenpartij maakt een handsbal in het 16-metergebied, en dat betekent dus een penalty. Diana mag hem nemen en ook de 5-0 is voor Alem. Yvette vindt de penalty van Diana geen applaus waard. Terwijl er aan de neuzen van onze wisselspelers ijspegels komen te hangen gaat de rest in het veld lekker door. Zo geeft Charita een voorzet aan Priscilla en ja hoor de 6-0 is binnen. De scheidsrechter zegt: "nou ist zat wor". Helaas zijn wij niet zo gevoelig voor die uitspraak van onze scheidsrechter en al snel volgt de 7-0 van Priscilla en de 8-0 van Annelies. Met deze ruststand proberen we even op temperatuur te komen in de kleedkamer.

Na de rust wisselen we van keepster. Chantal was oververmoeid van haar optreden in de eerste helft dus Lotte neemt het nu van haar over. Alem mag aftrappen en alweer blijkt dat we net een kopje groter zijn dan ISC. De 9-0 van Mandy valt al kort na de aftrap. Vandaag kennen we geen grenzen en ook de 10-0 van Jantine is een feit. Lotte doet een vreugdedansje (voor zover dat gaat met 3 vesten en een dikke broek).
Jantine wilde het dansje van Lotte nog wel een keer zien dus die maakt de 11-0, en jawel hoor Lotte doet weer haar vreugdedansje. Annelies maakt de 12-0 maar Lotte heeft het te koud en is uitgedanst. Hilde mag het veld betreden op de plaats van Yvette, en ze heeft maar een doel: ZE WIL SCOREN!! Anita is met andere dingen bezig, zij zou graag een warm bad willen nemen. Jantine heeft weinig last van de kou en gaat gewoon door, ze maakt de 13-0. Hilde krijgt een grote kans maar ze mist hem net, jammer zeg! Jantine maakt gewoon de 14-0 en de 15-0 (de hattrick).
Ook de 16-0 van Lynn is voor ons weggelegd, door een mooie actie van Hilde en wat gepriegel van Priscilla. Al ons publiek inclusief onze vlagger Gijs kijkt naar het 2e van Alem. Het boekje van de scheidsrechter is vol en de tijd is op. De scheidsrechter fluit af.

Terug in onze kleedkamer hebben we op 'onze eigen manier' een feestje gebouwd met bier (en tieten) en wijn onder de douche. Anita maakt wat leuke foto's die eventueel genomineerd kunnen worden voor de foto van de maand. De sfeer zit er lekker in dus het is erg gezellig onder de douche!

Volgende week moeten we uit naar de Dames2 van DSC Kerkdriel. We zien de wedstrijd vol vertrouwen tegemoet en we hopen op eenzelfde eindstand als vandaag!

Lynn van Roy
Diana Eikelboom