04-09-2011 Alem DA1 - Waalkanters DA1 6 - 2

Alem DA1 - Waalkanters DA1   6-2    (2-1)

Vandaag is het dan zover: de eerste wedstrijd van het seizoen 2011-2012 gaat plaatsvinden! Het is voor iedereen een beetje wennen: een nieuwe trainer en een "nieuwe" basis. Ondanks dat hebben we vertrouwen en zin in de wedstrijd. Dit keer is het dus Gijs die ons vooraf toespreekt in plaats van Gerard. Het wordt een lastige en belangrijke wedstrijd.

De wedstrijd lijkt nog even in het water te vallen doordat het vannacht al begon te regenen en het tot dusver niet opgehouden is. De scheidsrechter ziet dat als een leuk moment om het veld zogenaamd af te keuren, en daarna schaterend te vertellen dat het een grapje was… Lachenn..!

Als we het veld oplopen valt net het laatste druppeltje, dus de wedstrijd kan beginnen. We zijn direct fel en goed bezig, waardoor al binnen een kwartier het eerste doelpunt voor onze kant valt! Gescoord vanaf de rechterkant van het veld door onze nieuwe aanwinst Joyce! Iedereen is meteen erg gelukkig, want dit geeft ons meteen het beetje zelfvertrouwen dat we nog zochten.

Na Joyce is Priscilla (als vanouds) degene die de bal in het net tikt. 2-0 dus! We zijn inmiddels een half uurtje aan het spelen en Chloe krijgt last van wat kwaaltjes. Langs de zijlijn oppert ze dan ook dat ze misschien niet zo veel getraind heeft op 'vakantie' als ze beloofde ;). Charita komt op de plaats van Chloe en we spelen het laatste kwartiertje op deze manier verder.

Zoals we misschien toch wel een beetje van ons gewend zijn, zwakken we de laatste tien minuten een beetje af. We zijn minder oplettend en fel, waardoor helaas de 2-1 valt. Gelukkig kan die spanning snel onderbroken worden door de rust.

In de rust neemt iedereen dan ook even de rust. Met de conditie gaat het geloof ik wel goed met iedereen, maar misschien is toch de spanning de schuldige van het afzwakmomentje. Gijs zegt dat we goed bezig zijn, maar dus wel fel moeten blijven. We kunnen namelijk van Waalkanters verwachten dat zij zich niet zomaar verloren geven! Zij zullen knokken om van ons te kunnen winnen. Maar wij ook!!

De tweede helft gaat dan ook lekker fel. We blijven goed bezig! Het is af en toe wel een beetje schuiven met onze speelsters over het veld, want nog niet iedereen staat op de juiste plaats. Gijs moet nog een beetje ontdekken waar iedereen op zijn best is. Gelukkig lost dit zichzelf allemaal goed op en voetballen we lekker.

Uit een mooie aanval scoort Priscilla de 3-1. Niet veel later valt vanuit een corner van Diana de 4-1 door Lynn. Haar eerste poging om de bal met haar kont te raken mislukte, dus probeerde ze het met het linkerbeen. Het zag er niet uit, maar het telt! Een veel mooier doelpunt, de 5-1, valt niet veel later! Priscilla en Joyce maken samen een mooie actie. Joyce geeft een assist hoog door de lucht, waardoor Priscilla met een kopbal de actie met een doelpunt afmaakt. Het eerste hoopje op het veld is het gevolg! Waar we vorig jaar uit bij Wadenoijen mee eindigen, beginnen we dit seizoen ook!

Met nog 10 minuten op de klok staan Dirkje en Chloe inmiddels op het veld, ingeruild voor Joyce en Charita. In de 80e minuut maakt onze Pris nog een doelpuntje, waarmee de teller op 6-1 staat. Ze krijgt speciaal van Gijs een publiekswissel! Dieke mag nu haar kwaliteiten laten zien.

Toch krijgen we helaas ook nu weer aan het einde een afzwakmomentje, waardoor ook nu een tegendoelpunt valt. De wedstrijd eindigt wel met die stand: 6-2.

Meiden, we hebben gewonnen!! De eerste 3 punten zijn in de pocket! Super gevoetbald allemaal, en dit gaan we volhouden. Volgende week de volgende uitdaging, uit tegen Buren..

Joyce van Doorn

Lynn van Roy