25-04-2011 Alem DA1 - Heerewaarden DA1 7 - 3

Alem DA1 - Heerewaarden DA1   7-3    (5-3)

Het is vandaag alweer 2e paasdag. Dat betekent dit jaar een hoge temperatuur, 'uitgeslapen' speelsters, het einde van het seizoen in zicht én de thuiswedstrijd tegen Heerewaarden.
Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, dus drie punten, kom maar gauw. We zijn vandaag vastbesloten om te gaan winnen. Als we vandaag het licht weer zien, dan stijgen we eindelijk weer wat in de ranglijst. Met de vierde plaats in zicht beginnen we aan de wedstrijd.

Die vierde plaats in zicht blijkt goed te werken voor onze dames. We beginnen sterk, fel en we voetballen goed. Al heel snel weet Priscilla, uiteraard, de 1-0 binnen te schieten. Een aantal gemiste kansen later doet ze het nog eens, en zorgt dus voor de 2-0. Onze tweede zonnetje in huis, Jantine, scoort de 3-0. Het kan niet meer kapot. Althans, daar lijkt het op. Tijdens de uitwedstrijd stonden we ook met 3-0 voor, en daar zijn we uiteindelijk met 3-3 naar huis gegaan.

Heerewaarden lijkt er minder zin in te hebben. 'Oh, het is veel te warm' wordt vaak gezegd door de tegenstanders. Dat was het natuurlijk ook wel, maar Heerewaarden lijkt te lopen tot de zon komt.
Zodra de zon verschijnt, verdwijnen de rennende beentjes van de dames.

Gelukkig voor Heerewaarden, komt er ook wel eens een wolkje voorbij drijven, waardoor de zon eventjes achter de wolken schijnt. Zolang die zon achter de wolken blijft is het blijkbaar goed voor Heerewaarden: de beentjes gaan weer rennen, waardoor uit een corner de 3-1 volgt.

Gelukkig smelten die wolken al snel als sneeuw voor de zon (het klopt niet, maar het klinkt leuk). Alem is weer aan zet en 'Zonnetje 1' maakt de 4-1. Na miscommunicatie achterin bij Alem scoort Heerewaarden de 4-2. De keepster was even nergens te bekennen, and there ain't no sunshine when she's gone.. En zoals we net ontdekt hebben: als er geen zon is, loopt Heerewaarden weer...

Voor rust wordt het nog 5-3. Beiden gescoord door Heerewaarden. Of er op die momenten een wolkje voor de zon zat is onduidelijk. De verslaggeefster ter plaatse heeft dit niet genoteerd vanwege tijdelijke stress.

Rust (5-3)

Ook na rust blijven we beter voetballen dan Heerewaarden. Onze keepster heeft in de rust gezegd dat er nu wel genoeg tegendoelpunten gevallen zijn, dus ze laat er geen meer door. En daar houdt ze zich aan! We laten veel kansen onbenut, maar we maken nog wel de 6-3 en de 7-3. De tijdelijke stress van de verslaggeefster blijkt minder tijdelijk te zijn dan gedacht, want de doelpuntmakers zijn niet genoteerd. Ik gok op Linda en Annelies.

Na het fluitsignaal zijn we opgelucht. We hebben eindelijk weer als vanouds gespeeld én gescoord!
Het gevoel van Walking on Sunshine is terug. Gezien die hitte toch een beetje tegen kan vallen, springen onze dames nog lekker onder de sproeiers, een aantal binnen, een aantal buiten!

Op Twitter verschijnen al snel verslagen van onze wedstrijd inclusief foto's. Misschien niet al te positief, maar goed, de aandacht voor ons vrouwenvoetbal moet ergens beginnen!
Terwijl de mannen onze wedstrijdfoto's 'twitteren', klinkt 'Shake that asss, bitches let me see what you got!' door de kleedkamer van onze dames. De foto's daarvan waren misschien meer effectief geweest om vrouwenvoetbal te promoten via Twitter. Wat jammer nou, dat daar geen foto's van gemaakt zijn. ;)

3x
Priscilla van der Kammen