16-01-2011 Buren DA1 - Alem DA1 2 - 0

Buren DA1 - Alem DA1   2-0    (0-0)

Het was een wedstrijd om snel te vergeten was de conclusie.
Buren staat tweede en we weten dat het een lastige wedstrijd gaat worden. Tegen Buren hebben we het altijd lastig en moeten we altijd hard vechten om te winnen, maar we hebben tot nu toe altijd gewonnen dus dat geeft moed. We hebben al lang niet meer gevoetbald en ook hebben we lang niet meer met een 'bal' getraind. We zijn allemaal super zenuwachtig.
Na het fluitsignaal van de scheids gaan we aan het werk en vallen alle zenuwen weg. We combineren heel goed en er word heel goed overgespeeld. Iedereen vecht voor elkaar en we zijn echt een team. Er worden een aantal kansen gecreëerd, maar deze zijn minimaal en worden niet benut. Buren heeft ook een aantal goede aanvallen, maar ook zij creëren niet echt kansen.
Het gaat gelijk op waarbij misschien nog wel meer kansen in ons voordeel.
We gaan de rust in met 0-0.

Iedereen is enthousiast in de rust. We stuiteren door de kleedkamer en ook Gerard is erg positief.
Dit verdwijnt snel wanneer we weer op het veld staan. Zo goed als het ging in de eerste helft zo slecht gaat het nu. Er wordt niet overgespeeld, er worden geen duellen aangegaan en al zeker niet gewonnen. We zijn slap, lui en gemakzuchtig. Elke speler is op ieder moment te laat en daardoor gaat het helemaal mis. Eerst 1-0, daarna 2-0 en de moed is nog dieper in onze schoenen gezakt.
Er wordt gemopperd, gevloekt en gezucht op het veld, maar niets mag baten. We hebben weer verloren.
Gerard is teleurgesteld net zoals de meeste spelers van ons team. We hebben verloren op mentaliteit en wilskracht en dit zijn we van ons team niet gewend. Wij moesten het altijd hebben van mentaliteit en doorzettingsvermogen. We gaan met de staart tussen onze benen naar huis.

Dit jaar is het meespelen om het kampioenschap verkeken en moeten we dit jaar maar snel vergeten en met een frisse blik op het volgend speelseizoen kijken. We moeten als team knokken om er het beste van te maken. Dit houdt dus in dat IEDEREEN moet komen trainen en zijn best moet doen om het seizoen met opgeheven hoofd af te kunnen sluiten.

Verslag:    Susanne den Boer