21-11-2010 DESK DA4 - Alem DA1 2 - 2

DESK DA4 - Alem DA1   2-2    (0-2)

De favorieten van de dag komen het veld op en het stadion juicht onze Alemse dames toe.
Na een lange tijd van rust is het nu toch weer eindelijk tijd voor het zware werk. Ook de dames van Desk komen het stadion ingelopen onder luid 'boeh' geroep van onze Alemse supporters.
De arbiter van vandaag heeft vooraf duidelijke regels aangegeven, geen gezeur tegen de scheids dat kan kaarten kosten. Precies om 10 uur klinkt het fluitsignaal, de wedstrijd begint.

Alem begint de wedstrijd vol goede moed, maar toch is het ritme er een beetje uit en gieren de zenuwen door onze lijven. Na toch zeker 3 weken geen wedstrijd gevoetbald te hebben, is het weer wennen. Ook het missen van 4 dragende krachten in onze selectie legt een grote druk op het spel van de Alemse dames.
Onze dames komen dicht bij het doel van Desk waar een goede keepster staat die goed meedoet met het spelletje en oplettend de bal weg weet te schoppen. Daarna wordt het gevaarlijk aan Alemse kant. De spits van Desk heeft een gevaarlijk, maar prachtig schot gelukkig naast!
De eerste 20 minuten zet Desk veel druk op onze defensie onder leiding van Annelies. Lisa blijkt een waardige tweede keeper en doet een aantal mooie reddingen. Ook Anne weert haar man/vrouw karig. Toch zetten we te weinig druk om uit de verdrukking te komen wat leidt tot 2 corners achter elkaar. De druk op Alem is groot en we doen te weinig om 'knop' om te zetten.
Na 20 minuten krijgen wij een mooie kans. Na een mooie actie tussen Jantine en Priscilla krijgt Jantine een mooie kans, helaas staat de keeper weer in de weg. Toch blijven onze dames druk zetten en lijkt het tij te zijn gekeerd. Met een mooie voorzet van Maartje zet zij Priscilla alleen voor de keeper. Koelbloedig schiet zij het eerste doelpunt binnen 0-1!
Dit doelpunt lijkt toch niet het omslagpunt te zijn. We kunnen de wedstrijd niet naar onze hand zetten waardoor we steeds net achter de feiten aan blijven lopen. Er is weinig beleving aan Alemse kant, we willen wel, maar kunnen niet. Voorop in de strijd gaan Jantine en Lynn zij knokken voor iedere bal en lopen alle gaten dicht. Linda v Osch heeft moeite met de wedstrijd. Zij kan haar acties niet maken en komt daardoor niet in de wedstrijd. Na flink mopperen vanaf de bank laat ze hen een 'poepie ruiken'. Na een mooie individuele actie een perfecte voorzet op Priscilla waardoor deze de bal gemakkelijk kan binnentikken. 0-2!

Het is een wedstrijd waarin het echt twee kanten op kan gaan. Al staat Alem voor, de wedstrijd is nog zeker niet gestreden. Desk blijft druk zetten en er zijn al een aantal mooie schoten geweest vanuit hun kant. Na een half uur in de tweede helft krijgen wij een corner tegen waaruit het eerste tegendoelpunt komt 1-2! De scheidsrechter zorgt ervoor dat het een spannende wedstrijd blijft en laat beide kanten voetballen. Toch ziet hij veel dingen ook niet. Zo is het in de gehele wedstrijd ongeveer 6 keer hands geweest aan Deskzijde, maar heeft hij hier geen één keer voor gefloten.
Toch doet Alem pogingen om de wedstrijd te beslissen. Na een goede aanval van Priscilla en Maartje krijgt Priscilla DE kans om het af te maken, maar de keeper staat weer in de weg.
Het is 15 minuten voor het einde van de wedstrijd en er zijn een aantal wisselingen geweest in het elftal van Gerard van Mook. Iedereen is zoekende en dan gebeurd het. Het rommelt aan Alemse zijde waardoor Desk de 2-2 kan maken. Na nog een aantal verwoede pogingen van onze dames, fluit de scheidsrechter af. Desk juicht, maar Alem kan wel huilen. We hebben 2 punten laten liggen en het voelt als een groot verlies.
Gerard probeert ons na de wedstrijd nog moed in te praten, maar de teleurstelling overheerst. We hebben als team kei hard gevochten, maar het liep vandaag gewoon niet. Dat maakt het extra zuur.

Volgende week twee keer achter elkaar tegen Heerewaarden. Hopen dat we de 'vibe' weer terug hebben.

Priscilla van der Kammen
Priscilla van der Kammen