18-04-2010 Waalkanters DA1 - GVV DA1 2 - 1

Waalkanters DA1 - Alem DA1   2-1   (0-0)

Alem verliest van Waalkanters…

Het begon eigenlijk al voor de wedstrijd, medium Lynn had een droom… We gaan met 1-0 verliezen. De eindstand is niet uitgekomen, maar verloren hebben we wel. Duidelijk de schuld van de scheidsrechter, nee dat is te makkelijk. Het lag echt niet alleen aan de scheidsrechter, ook de grensrechter was een koekenbakker.
Nee, ook die gaan we niet de schuld geven, laat ik maar gewoon vertellen hoe de wedstrijd is verlopen.

Het begin is lekker fel, van beide kanten. Alem komt nog niet echt aan combineren toe omdat de dames van Waalkanters er fel opzitten. Alem speelt de eerste 10 minuten constant op de helft van de Waalkanters en we komen in de buurt van het doel, maar ook niet meer dan dat. Joannet heeft het nog erg rustig en hangt een beetje tegen de paal. Maar dan komt Waalkanters ook een paar keer gevaarlijk uit en wordt het wat drukker voor de verdediging, maar de bal wordt telkens goed weggewerkt. Ook de verdediging van Waalkanters zorgt ervoor dat de corners van Alem niet in de buurt van het doel komen. Alem lijkt ook wat te verslappen, maar we worden natuurlijk weer opgepept door Suus en ook Linda schudt de rest wakker. Annelies kan een keer uithalen, ze schiet de bal alleen in de handen van de keepster. Dan kan Waalkanters counteren, maar Joannet komt goed uit. Maar de scheidsrechter beslist anders, penalty voor Waalkanters. Gelukkig is Joannet onverstoorbaar, ze kan de bal wegtikken en Els kan hem verder wegwerken. Super gekeept!!! Dan wordt er op Chloë een overtreding gemaakt door Waalkanters, hier was een rode kaart op zijn plaats geweest. De scheids beslist anders, vrije trap voor Waalkanters. Hierdoor is Alem even van slag en het spel wordt erg rommelig. Maar na een paar minuten herpakt iedereen zich en gaan we weer gewoon voetballen.

Alem laat zich verder niet meer van de wijs brengen en begint beter te voetballen en te combineren. Alleen we creëren nog geen echt grote kansen.

Na de rust starten we goed, Joannet is ook weer goed bezig en tikt de ballen voor het doel weg alsof het niks is. Maartje kan de bal een aantal keren goed meenemen langs de lijn en we zetten de verdediging van Waalkanters verder onder druk er komen nu wat kleine kansjes voor Alem, maar er staan telkens teveel mensen van Waalkanters voor het doel. Annelies geeft een paar mooie ballen op Jantine en Priscilla en die komen allebei ver, maar net niet ver genoeg. Ook Chloë schiet een keer in de handen van de keepster. Alem lijkt meer controle over de wedstrijd te krijgen en gaat wat beter voetballen. Het laatste kwartier wordt daarom "alles of niets". Marieke en Chantal gaan eruit voor Priscilla en Linda vd b, achterin gaan we 1 op 1 voetballen en voorin met z'n drieën.

Dan krijgt Susanne een bal tegen haar hand en Waalkanters krijgt weer een penalty. Deze is helaas niet te stoppen door Joannet. Alem zet dan alles op alles en zelfs Joannet gaat met een corner naar voren. Maar doordat er daarna rommelig (en door het midden) wordt uitverdedigd kan Waalkanters de 2-0 maken. Gelukkig redt Priscilla net voor tijd de eer en ze pikt haar doelpuntje weer mee. Eindstand 2-1. En Lynn blijft de volgende keer tegen Waalkanters 's nachts wakker, misschien dat het helpt. Of lag het dan toch aan de afwezigheid van onze geluksmascotte/grensrechter Gijs, hij krijgt in ieder geval voorlopig geen toestemming meer om op vakantie te gaan als wij moeten voetballen.

Priscilla van der Kammen

Verslag:    Els van Oers