14-03-2010 RKVSC DA1 - Alem DA1 0 - 10

RKVSC DA1 - Alem DA1   0-10    (0-4)

Op de, voor sommigen hele vroege, zondagmorgen zijn we op weg naar Velddriel. Vandaag RKVSC dus, daar hebben we deze competitie nog niet tegen gespeeld. Vorig jaar eindigde het duel in 0-16. Kunnen we dat vandaag weer waarmaken?
Zoals wel vaker tegen Velddriel spelen we de wedstrijd met een andere keepster. Joannet mag vandaag voetballen en Lisa hijst zich in haar keeperspakje. Ze lijkt het oké te vinden, maar voordat de wedstrijd begonnen is maakt Lisa al een zeer intelligente opmerking. Ze schijnt last te hebben van een bepaald ehm, ja, probleem. Lisa wordt namelijk erg inactief van haar te warme lange broek en daardoor loopt haar luchtcirculatie niet goed rond. Je begrijpt dat wel. Toch? Nou goed, Lisa gaat dus verder in haar korte broek.

Misschien hebben meerdere meiden last van inactiviteit door zo'n vervelende luchtcirculatie, want de wedstrijd begint niet echt lekker. Met momenten combineren we goed, maar Alem lijkt een beetje sloom te worden, waarschijnlijk mede door de keepster van Velddriel die alle tijd neemt. Toch laat Alem zich niet kennen en scoort Priscilla het eerste doelpunt.

Het duurt niet lang tot de eerste corner voor Alem komt. Suus hoort de tegenstander te verwarren door in te lopen tijdens een corner (verklap ik nu onze geheime tactiek?), maar Chantal en Suus verwarren nu ook onze dames zelf. Chantal loopt namelijk in en doet daarbij zelfs een poging op doel! Helaas is het voor de goal nogal rommelig waardoor onze 'laatste man' geen doelpunt kan maken.

Dat zelfs onze laatste vrouw tot bijna scoren komt laat Velddriel niet gebeuren. Ook Velddriel krijgt namelijk kort na dit incident een corner in hun voordeel. De bal gaat over Lisa heen en komt verrassend goed voor de goal, toch scoort Velddriel hier niet. Lisa stond er zelf van te kijken dat ze de bal niet ving. Toch beoordeelt Els de reddingpoging met een voldoende..

Alem wil deze kans niet nog eens voor laten komen, dus we gaan er weer voor. Dat is te merken want al snel vallen de 0-2 (door Priscilla) en de 0-3 (door Joannet). Ook Linda waagt een poging na een voorzet van Priscilla, maar ze had de lengte van haar benen blijkbaar verkeerd ingeschat: ze schiet over de bal heen.
Annelies probeert ook tot scoren te komen, maar zoals gezegd door meerdere van onze speelsters: dat roze shirt trekt je aandacht, dan gaat de bal daar ook op af! Zo ook dus bij Annelies, ze schiet op de keepster. Maar goed, jij kunt er ook niks aan doen dat de keepster voor roze is gegaan.

Onze vlagger heeft vandaag weinig te doen. Ondanks dat is onze Gijs positief vandaag en heeft er duidelijk zin in. Hij moedigt onze dames goed aan en dat werkt af en toe. Joannet geeft een mooie voorzet op Priscilla, waarna Pris het mooi afmaakt.

Er vallen dus af en toe doelpunten, dus zo erg is het niet, maar we kunnen beter. Het combineren gaat wel redelijk, maar de doelpunten hadden al het dubbele aantal kunnen zijn. De bankzitters kijken gespannen toe, en er klinkt eigenlijk vooral 'ohhh...' vanuit de dug-out.
De komende tijd gaat het hier eigenlijk mee door: Linda krijgt een kans op de goal, maar het wordt de lat; Suus gaat op de goal af, maar schiet helaas naast; Priscilla en Annelies blijven ook proberen, maar voor de rust vallen er geen doelpunten meer.

Suus probeert er felheid in te brengen en gaat mee naar voren. Goed geprobeerd, maar de middenvelders willen ook te graag naar voren en scoren, dus het loopt redelijk dicht voorin.
Het gaat de eerst helft dus redelijk, maar we moeten feller zijn en uiteraard meer scoren.

De tweede helft begint beter. We zijn feller, maar we beginnen niet meteen met scoren. Gerard merkt het op en roept zijn dames toe: 'Ze mogen er trouwens in hoor!'
Verrassend genoeg lijkt het te werken, want direct daarna scoort Linda uit een rommelig rommeltje. Geen geweldig doelpunt, maar het is er één! 0-5!

Onze aanvoersters blijft bezig met fel zijn. Ze zet haar kater opzij en kopt de bal een aantal keer hard weg. Als we toch bezig zijn met het gebruiken van huisdieren (de kater..): Suus zegt er zo dol als een 'kiep' van te worden.

Ondanks dat we beter spelen dan Velddriel hebben Chantal en Lotte toch nog redelijk vaak wat te doen. De dames combineren goed waardoor er wel netjes opgebouwd wordt van achter. Lotte speelt overigens weer als vanouds voor levend standbeeld. Ze knalt erop los en de arme kleine meisjes vliegen regelmatig meters terug wanneer Lotte voor hun neus verschijnt. Naja, moeten ze maar niet gaan voetballen, haha.

De rest van de wedstrijd blijft zo doorgaan: we maken veel kansen, combineren redelijk, maar die doelpunten zouden nog meer kunnen (hoewel we in principe natuurlijk niet veel te klagen hebben, maar toch). Het lijkt alsof mijn aantekeningen ergens worden omgeroepen ofzo, want direct na deze notitie valt de 0-6 door Priscilla. "Die zit er lekker in", aldus Gerard.

Snel daarna volgt de 0-7, wederom van Priscilla, nu na een voorzet van Annelies. Daarna volgen nog een 0-8 van Maartje, de 0-9 door Linda en de 0-10 weer door Maartje. Lynn probeert het ook nog een keer, maar zij had blijkbaar haar neklengte verkeerd ingeschat (zoals Linda dat met haar beenlengte had): ze kopt naast de bal. Kan gebeuren hè, haha.

Bij deze tien doelpunten blijft het deze keer, want na iets meer dan 90 minuten fluit de scheids (die ik ook deze keer anoniem laat) de wedstrijd af. Redelijk gespeeld, dik gewonnen dus we kunnen allemaal tevreden naar huis! Nu onszelf klaarmaken voor volgende week: thuis tegen Hedel...

P.S. Maartje heeft voor / tijdens / na de wedstrijd haar armbandje verloren: het is een armbandje uit Kenia in de kleuren zwart, groen en rood. Als je hem dus toevallig gevonden hebt graag melden bij Maartje: 0906-MAARTJE ;)

5x
Priscilla van der Kammen