07-03-2010 Emplina DA2 - Alem DA1 0 - 3

Emplina DA2 - Alem DA1   0-3    (0-1)

'Zachtjes gaan de paardenvoetjes..trippel trappel trippel trap..'
Nee, het is nog geen Sinterklaas, maar dit liedje kwam in me op toen ik de Alemse dames hoorde warmlopen. Het veld in Empel is hard en glad, wat het geluid van de kudde paarden veroorzaakt. Ondanks het lastige veld 'moeten' we vandaag aan onze 2e wedstrijd sinds de winterstop beginnen. Thuis werd het 10-0, maar wat wordt het vandaag in Empel?

Gerard probeert ons op ons gemak te stellen: 'We gaan gewoon rustig spelen, er staat geen druk op. Maar we moeten hier wel winnen!' Dus dat werkt wel, haha. Daarnaast moeten we op onze balsnelheid letten, want door het harde veld zal de bal sneller gaan dan je denkt.

Als alle handjes weer geschud zijn kan de wedstrijd beginnen. De wedstrijd begint erg chaotisch en rommelig. Het is druk en gehaast. Hopelijk wordt dit beter, want dit is natuurlijk niet de bedoeling..

Na vijf minuten lijkt Alem even wakker te worden. Na een combinatie van Jantine en Chloé volgt namelijk een grote eerste kans. Jantine geeft de voorzet op Chloe, waarna Chloe de bal op de paal schiet. Nog niet raak dus, maar we moeten ergens beginnen.
Hoewel Chloé al warm lijkt te zijn roept ze toch nog even dat ik moet noteren dat het koud is.
Dus bij deze: Chloé had het ondanks het voetballen koud.

Alem speelt dus iets beter, maar niet goed. De spanning stijgt wanneer de kudde paarden plotseling naar de andere helft van het veld gedreven wordt (richting onze Jo dus).
De Empelse dames komen ver door omdat ons team niet snel genoeg meekomt. Gelukkig is Suus op haar plaats gebleven en is zij even 'het beste paard van stal'. Onze aanvoerster is goed aan het coachen. Ondanks dat het erg slecht gaat pept ze dames op. (Suus laat je niet 'over het paard tillen' hè = niet verwaand worden omdat je de hemel in geprezen wordt.)

Gerard lijkt, net als iedereen, niet tevreden te zijn. Hij mompelt 'wat een geknoei', als zijn dames niet de oude worden. Helaas wordt dan langzaamaan ook onze helft zacht gelopen. We spelen niet goed waardoor onze verdediging het ook nog druk krijgt.
Gelukkig blijft de helft van Empel ook niet onbespeeld. Lisa scoort zelfs nog bijna! Na een tikje op Linda O (?) en een tikkie terug probeert Lisa de 0-1 te maken. De afwerkopdrachten uit de trainingen komen blijkbaar letterlijk terug in de praktijk!
Ondanks deze kans blijft Alem super slecht spelen. Alem kan absoluut véél beter maar laat dat niet zien. Zo'n 5 seconden voordat de scheids de rust inblaast is het dan toch zover: Priscilla scoort de 0-1! EINDELIJK! Dit hadden we even nodig.

Rust (0-1)
In de rust wordt er niet gewisseld vanwege de stand. Dit hadden we allemaal niet verwacht. Blijkbaar zijn we de tips van Gerard compleet vergeten. Dat moet veranderen dus!

De tweede helft begint maar al snel blijkt dat er niet veel veranderd is. We zijn wel wat beter, maar zeker niet goed. Priscilla krijgt wel wat meer kansen om te scoren, maar scoort nog geen 0-2. Niet veel later gebeurt het wel! Na een mooie voorzet van Annelies kan Priscilla ons voorlopig iets veiliger stellen. 0-2 dus.

Hierdoor wordt Alem wakker en we beginnen te combineren (dat werd tijd..). Priscilla start tot zo'n drie of vier keer toe een aanval, maar wordt keer op keer buitenspel gefloten. Ergens rondom zo'n moment krijgt Jantine een rustmomentje. Ze wordt om precies te zijn 4.35 minuten van het veld gehouden wegens een grote mond van het kleine meisje. De scheidsrechter weet zeker niet dat hij voorzichtig moet zijn met Jantine's hart!

Chantal lijkt ook geschrokken te zijn van de beslissing van de scheidsrechter. Ze schiet de bal twee keer richting Joannet, maar de tweede keer iets minder gecontroleerd dan de eerste.
Gelukkig is Joannet op alles voorbereid en 'redt' zij de bal.

Gedurende de rest van de tweede helft blijven we wel beter dan Emplina, maar nog steeds niet lekker in ons paardenvelletje. Annelies, Linda O en Pris blijven voorzetten geven en kansen maken, maar er komt nog geen doelpunt uit.

Chloé probeert commentaar te geven, maar er komt vaak niet meer uit dan een piepje. Wie weet hoe goed het gegaan zou zijn als ze wél verstaanbaar was ;)
Waarschijnlijk heeft Annelies de piepgeluidjes van Chloé wel kunnen ontcijferen, want na een tijdje scoort An de 0-3! Nu zijn we helemaal veilig van verlies of gelijkspel, eindelijk.

Al met al, een superslechte wedstrijd. Maar zeg nou zelf, hoe slecht zijn we als we onze superslechte wedstrijden ook gewoon winnen? 'Shit-wedstrijd' zou Berney gezegd hebben, maar geen paard overboord, want we hebben toch maar weer gewoon gewonnen!!

Priscilla van der Kammen
Priscilla van der Kammen