25-10-2009 Alem DA1 - Heerewaarden DA1 4 - 0

Alem DA1 - Heerewaarden DA1   4-0   (1-0)

Na een goede warming-up is de spanning voelbaar bij de Alemse dames. Heerewaarden is voor Alem vaak een lastige tegenstander. Maar Alem begint sterk aan de wedstrijd, in de eerste minuut is er al een kans voor Lynn. In de 5e minuut zorgt Priscilla voor de 1-0, uit een mooie voorzet van Lisa. Alem blijft aandringen en krijgt een behoorlijk aantal mooie kansen. Daar wordt niet uit gescoord en hierdoor maakt Alem het zichzelf lastig. Gelukkig zijn de dames van Heerewaarden ook niet scherp en er worden weinig kansen weggegeven door de Alemse verdediging. Heerewaarden schiet nog een keer op de lat, maar dan gaan we met een 1-0 voorsprong de rust in.

Tijdens de rust wijst de trainer er nog maar een keer op dat het wel belangrijk is dat we de kansen die we krijgen gaan verzilveren. Alem begint vol goede moed aan de tweede helft, maar ook Heerewaarden komt goed uit de startblokken. Joannet moet meteen aan de bak (eindelijk dacht ze zelf…) en ze redt prima. Meteen daarna scoort Priscilla de 2-0 en niet veel later de 3-0. En ook Annelies scoort nog, het vierde doelpunt voor Alem.

En zo kabbelde de wedstrijd voort, Joannet ving af en toe een bal op die toch in de buurt van het goed bewaakte doel van Alem kwam. Els kopt af en toe eens een bal weg, Suus spoort wat mensen aan, Marieke blijft ervoor zorgen dat de Heerewaardense spitsen geen bal krijgen. Priscilla waagt weer eens een schot op het doel, Linda van O. wordt nog een keer spectaculair neergeschoffeld, Joannet redt nog een keertje en dan blaast de scheids maar af. Eindstand 4-0 voor Alem!!

Annelies Piels

Verslag:    Els van Oers