06-09-2009 Alem DA1 - RKDVC DA1 1-0

Alem DA1 - RKDVC DA1 1-0   (0-0)

'Vandaag dan de laatste vernederende bekerwedstrijd.' 'Maar het kan nooit erger zijn dan tegen Wilhelmina toch?!' 'We zullen er op zijn minst een betere conditie van krijgen!'...

Allemaal kreten die vielen voorafgaand aan de wedstrijd. Het pessimisme bleek nog wat erger toen ik de dames na de warming-up hoorde zuchten: 'Het lijkt alsof we al een hele wedstrijd hebben gespeeld!!' De dames waren waarschijnlijk nog niet helemaal wakker. We weten namelijk allemaal dat we er voor de wedstrijd 'even lekker doorheen moeten zitten!'..toch dames?
Hoe dan ook, de wedstrijd moest beginnen. Opgepept door Gerard en elkaar betraden we het veld. Het pessimisme werd binnen één minuut uiterst optimisme na een geweldige start van Linda van Osch, in combinatie met Priscilla. Eén van de eerste mooie combinaties (en kansen) van de wedstrijd die zou volgen..
Alem begint (relatief?) opvallend beter dan tegen Wilhelmina. Waarschijnlijk door het langs sjezende Alem wapperen de ogen van Drunen open: ze worden wakker en feller. De teams gaan vanaf dat moment gelijk op. Er volgen momenten waarop de 'Drunense helft' constant bezet is. Alem is sterk en combineert goed.
Na wederom een mooie voorzet van Linda O. op Priscilla wordt ook Gerard echt enthousiast: 'Al drie mooie kansen! Ga zo door dames!'
Toch blijft Drunen nog steeds wakker (nog steeds door het langs sjezende Alem natuurlijk..) en blijft kansen genereren. Onze verdediging liet het soms ook even schieten, waarop Joannet haar kunsten kon vertonen. Goed gekeept!
Els is fel in de duels en schreeuwt erop los. Hebben we de altijd vrolijke Els ooit boos gezien? Vanaf vandaag wel! (Ja Els, ik moest de verslagen schrijven vanaf nu..haha)
Maar ook Annelies laat zich niet kisten.. Wel sandwichen! Toch vecht ze door, gesteund door Gerard: 'Oké Annelies! Zo is dat! Zo is dat!'
Nog steeds zijn de teams aan elkaar gewaagd en de wedstrijd blijft spannend. Er blijven kansen volgen van o.a. Priscilla, Annelies, Linda O. en zelfs Lisa waagt een kansje!
Linda O. krijgt een bal vol in het gezicht, maar begint tot ieders verbazing te lachen. 'Die kreeg ik nog terug!' En met die woorden eindigt de eerste helft.

Zoals altijd in de rust even een woordje van de trainer. 'Ik ben erg tevreden dames. Zij spelen een klasse hoger, maar dat is niet te zien! We zijn lekker fel in de duels, dus ga zo door. Maar denk niet dat we er al zijn, want we zijn er nog niet.. Succes.'
(In de rust wisselt Lynn met Priscilla, Donna met Chloe en Anne met Linda B.)

De tweede helft begint vervelend met een fluitconcert tegen de scheidsrechter. Annelies creëert namelijk een prachtige kans, maar kan deze niet afmaken. Annelies trappelt met haar beentjes, maar zoals in een tekenfilm komt ze niet vooruit. Oorzaak: de tegenstandster. Het shirt van Annelies werd zo'n 10 maten groter, maar de scheidsrechter zag dat blijkbaar niet..
Toch laten we de kop niet hangen, Drunen evenmin. We blijven gelijk opgaan, en beiden partijen blijven kansen creëren.
(Lynn wisselt met Priscilla, Donna met Chloe. Later wisselt Els met Linda B.)

Eén prachtige redding van Joannet moet genoemd worden. Na een duel van Jo met de spits van de tegenstander eindigen beiden op de grond. Joannet met de bal uiteraard..
Na dit spannende duel dan eindelijk de verlossing: ons eerste doelpunt van het (voor)seizoen! Chloe geeft een voorzet aan Priscilla, waarna deze in duel komt met de keeper. Beiden gaan plat, maar Priscilla staat sneller op en kan de bal dan eindelijk in de goal schieten (waarna ze weer valt). 'Ik kan het nog!!', waren haar woorden. Linda O. rent op haar af, klaar om een hoopje te maken. Maar Priscilla stond weer te snel op, en je raadt wel wat er gebeurde.....niks.
Anne wisselt nog voor de laatste tien minuten met Lynn. Er blijven nog wat kansjes volgen, maar er gebeurt niets meer aan de stand.

Alem wint, VERDIEND, met 1-0 van RKDVC!

Priscilla van der Kammen

Verslag:    Lynn van Roy