02-09-2009 Alem DA1 - Wilhelmina DA1 0-12

Alem DA1 - Wilhelmina DA1 0-12   (0-6)

Verdiende zege voor Wilhelmina

Onze tweede bekerwedstrijd, tegen de tweede klasser Wilhelmina, dat zou moeilijk worden…En inderdaad het werd moeilijk. Een 90 minuten durende duurloop met een keur aan wisseltempo's. Als looptraining was het dus wel geslaagd!
Alem begon wel lekker fel en met veel inzet aan de wedstrijd, maar we stonden al snel met 2-0 achter. Al was het tweede tegendoelpunt een penalty, die wel erg gemakkelijk gegeven werd. Hierna hebben we zeker een half uur goed tegenstand geboden aan Wilhelmina. Door veel loopwerk en goed duels gaven we weinig weg. Maar aan het eind van de eerste helft werd het klassenverschil wel duidelijk, door simpel rondtikken en telkens de vrije man (vrouw…) te zoeken creëerde Wilhelmina veel kansen. Ruststand 0-6.

De tweede helft begonnen we toch weer sterk, maar ondanks dat we bleven lopen en werken waren we kansloos. Zeker als er dan ook nog een bal in het eigen doel wordt gewerkt door ondergetekende… (Al was het een aardig doelpunt!). Halverwege de tweede helft 0-8. Helaas zaten we er op het eind van de wedstrijd echt helemaal doorheen en vielen er nog vier doelpunten. Eindstand 0-12, maar ondanks deze cijfers toch goed gespeeld!

Verslag:    Els van Oers