01-03-2009 Alem DA1 - Emplina DA2 3-1

Alem DA1 - Emplina DA2 3-1   (1-1)

Erg slecht, maar toch gewonnen

Daar waren we weer na een lange winterstop, om de wedstrijd thuis tegen Emplina te spelen. Iedereen moest eraan wennen om weer zo vroeg uit bed te komen en het begin van de eerste helft was daarmee ook erg slecht. Overspelen ging slecht, ballen kwamen niet aan bij de spitsen, verdediging was aan het slapen en op het middenveld viel een gat. Al met al een heel slecht begin. Na ongeveer twintig minuten voetballen werd Lotte verrast door een steekballetje die achter haar langs ging waardoor haar tegenstander van Emplina heel mooi kon scoren. De rest van de verdediging was te laat en ook Joannet was bij deze aanval kansloos. Daar stonden we dan met 0-1 achter!!

Na het doelpunt gingen we iets beter voetballen en scoorde Annelies gelukkig de gelijkmaker.
Ook zorgde Annelies ervoor dat het 2-1 voor ons Alemse team werd.
Na de wissel van Priscilla, ongeveer 20 minuten voor tijd, kwam onze Lotte weer in het veld en wel als spits. En wat denk je binnen zeker 10 minuten scoort ze. Dankzij een mooie pass van Annelies kon Lotte scoren. Het was een echt Lotte doelpunt: kalm, houterig en misschien beetje traag, maar wel keurig langs de keepster geschoten.

Daarmee eindigde de wedstrijd in 3-1.
Al met al een wedstrijd waarin we slecht gespeeld hebben, maar door inzet en conditie toch gewonnen hebben.
Gerard gaf als afsluiting aan: "Het was een slechte wedstrijd, maar als we de slechte wedstrijden ook winnen, dan komt het vast helemaal goed"!!

Annelies Piels
Annelies Piels
Lotte van Eeuwijk

Speelsters
Joannet van Eck, Chantal Pardoel, Lotte van Eeuwijk, Susanne den Boer, Marieke van den Bighelaar, Linda van Osch, Chloé Eurlings, Jantine van Mook, Els van Oers, Priscilla van der Kammen, Annelies Piels, Linda van den Bighelaar, Lisa Wouters en Anita van Hezik.

Verslag:    Susanne den Boer