09-09-2007 Waalkanters DA1 - Alem DA1 1 - 0

Waalkanters DA1 - Alem DA1 1-0

Waren de dames uit Varik toch net te sterk voor de dames uit Alem... !?

Om 10.45 gingen we op weg naar het mooie Varik, waar de wedstrijd om 12 uur zou beginnen.

De 1e helft begonnen we zwakjes, voor beide partijen waren er dan ook weinig kansen.
De dames van de tegen partij vonden het wel erg leuk om de bal vaak over de lijn te trappen, waardoor wij niet beter in het spel kwamen, en alleen maar aan het in gooien waren.
Wel had Annelies een erg mooi schot op doel, waar de keeper nog net bij kon.

In de rust hebben we nog een beetje onze tactiek kunnen bespreken, en begonnen dan ook sterker aan de 2e helft.
Na 4 minuten hadden we een goeie kans. Petra liep goed door op de keeper waardoor de bal niet in de handen van de keeper kon komen. Helaas raakte de bal de paal waardoor de verdediger de bal weg kon trappen.

Anneke en Jantine waren goed op elkaar ingespeeld waardoor we meer kansen kregen, maar de bal niet in het doel kregen.
Na een mooie actie aan de linker kant, maakte een speelster van de Waalkanters hands. De scheidsrechter had hiervoor moeten fluiten, maar was erg onzeker en wist niet goed wat hij moest doen en liet doorspelen.

Na 20 minuten werd onze "nieuwe" laatste vrouw gewisseld en daarom waren er een paar wisselingen in de posities.
We gingen hierdoor niet beter spelen en kwamen er meer kansen voor de tegenpartij. Door een mis communicatie tussen de keeper en een verdediger wisten ze toch te scoren. (1 - 0)

De 1e wedstrijd hebben we verloren, maar de volgende keer gaan we zeker voor de overwinning!

Verslag:    Chantal Pardoel