17-09-2006 Alem DA1 - Beesd DA1 2 - 3

Alem DA1 - Beesd DA1 2-3

Alem begon de wedstrijd sterk. Al snel bleek dat we wel sterk waren maar helaas het doel niet echt konden vinden. Beesd helaas wel en deed dat ook met een lobje over de keeper. 0-1 dus. Ondanks dat bleef Alem toch voetballen. Bernie had in de rust uitgelegd aan de dames dat het doel van Beesd aan de overkant was ;-) dus we gingen vol goede moed aan de tweede helft beginnen. Beesd had een preek van Hans gehad (wie dat ook mag zijn) en wist dus wat hen te doen stond. Het kon niet veel geweest zijn want voetballend werden ze er niet veel beter van. Alem bleef de wedstrijd beheersen.
Helaas bleek het doel voor Beesd makkelijker bereikbaar dan voor Alem want Beesd scoorde 0-2 en 0-3. Dit lag niet aan Alem, Beesd had gewoon mazzel zoals hun eigen spits al zei.
Het laatste kwartier schoof Annelies samen met Helmine door naar de spits. Dit had tot gevolg dat Annelies een vrije trap over de keeper in de kruising schoot. 1-3.
Niet veel later scoorde Annelies opnieuw. De keepster van Beesd had er toen geen zin meer in en weigerde de bal uit het net te halen. Helmine haalde heel netjes de bal even en konden we weer verder. Helaas was toen al bijna de tijd om en lukte het ondanks de aanmoedigingen van Peter niet meer om een bal het doel in te krijgen.

Al met al heeft Alem een topwedstrijd gespeeld. Na afloop kreeg ik van de keeper van Beesd de vraag waarom we de wedstrijd van vorige week niet gewonnen hadden. Ze waren dus erg onder de indruk van ons spel.

2x   Annelies Piels

Verslag:    Margarita van der Harst