11-09-2005 DSC DA1 - Alem DA1 1 - 1

DSC DA1 - Alem DA1 1-1 (0-0)

1 - 1 tegen Kerkdriel!

Kerkdriel - Alem, een echte streekderby! En meteen ook de eerste wedstrijd van het seizoen. Een wedstrijd die ook wel te vergelijken valt met Ajax tegen Feyenoord.

'Een beetje trekken en douwen' mocht deze dag wel volgens trainer Berney Scully. "Die Drielsen kunnen dat wel hebben." De eerste 20 minuten geen tegendoelpunten en druk zetten, dat was onze opdracht. "Kerkdriel is fysiek en psychisch erg sterk. Maar als we laten zien dat we de beteren zijn, storten ze in. En op díe momenten moeten wij gebruik maken van de dooie momenten," aldus Berney.
Het eerste half uur verliep geweldig volgens de trainer. Balbeheersing, voetballen op het veld van DSC en overzicht in het spel waren de belangrijkste en sterkste punten. De laatste 10 minuten zakte het elftal een beetje in, waarschijnlijk begon de vermoeidheid mee te spelen. Aan beide kanten zat er een doelpunt aan te komen, maar tot rust bleef het 0-0.

Paniekvoetbal voorkomen en het spel beheersen, dat waren de tips van Berney in de pauze.
Het resultaat volgde al snel. Via de voet van een verdedigster draaide de bal van Maartje kort na rust in de korte hoek van DSC. Keepster Patty kon er net niet bij en het stond 1-0. Het geluk kon niet op. Nog nooit hebben de Alemse dames gewonnen of zelfs gelijkgespeeld tegen Driel. Alem bleef druk zetten, maar tevergeefs. Vijf minuten nadat Jantine uit het veld werd gehaald scoorde Kerkdriel via een mooie vrije trap de gelijkmaker. Naar mijn inziens veranderde het hele spel na de wissel van Jantine. Voor mijn gevoel werd onze doorzetter en drijvende kracht van vandaag eruit gehaald. Desondanks bleef het na 90 minuten 1-1. Een uitslag waar iedereen toch nog heel erg tevreden, en zelfs een beetje blij, mee is!

1x Maartje van Osch

Verslag:    Maartje van Osch