12-09-2004 Alem DA1 - TEC DA1 9 - 1

Alem DA1 - TEC DA1 9-1 (6-1)

Een historische dag

Het seizoen is begonnen met een klinkende overwinning thuis tegen TEC, het werd maar liefst 9-1. Een mooiere start hadden de dames zich niet voorgesteld. TEC? Zijn die gedegradeerd en komen die nu uit in onze klasse? Was een veelgestelde vraag voor de wedstrijd. Nee, deze ploeg was net begonnen met voetballen en was in onze klasse ingedeeld zoals nieuwkomer Waalkanters. Dat biedt perspectief dit voetbaljaar, kunnen we ons meten met ploegen die er nu net zo voor staan als Alem vorig seizoen.

De wedstrijd( met een hoog waterzak gehalte) was nog niet begonnen of de 1-0 van Maartje lag al in het net. Even aftrappen voor TEC, en Maartje had de tweede van deze prille morgen er al in hangen. Wat gebeurt hier nou hoorde ik iedereen op de bank zeggen. Maar dat werd al gauw verstoord door de nummer 5 van TEC, deze maakte na een solo netjes de 2-1. Het eerste tegendoelpunt van dit seizoen is ook meteen een feit. De dames gingen lekker door met voetballen en scoorde er flink op los zodat het in een no time 6-1 stond. Rust. De leiders waren toch niet helemaal tevreden, teveel voetballen op een kluit en geen positiespel. Wel een beetje begrijpelijk, veel dames roken hun kans om eens te scoren en was de drang naar voren heel groot. Na de rust ging het veel beter, er werd meer overlegt en het spel werd breed gehouden. Alem liep uit naar 9-1 en had nog een doelpunt meer moeten hebben. De bal was namelijk over de lijn geweest bij een scrimmage voor het doel van TEC. Maakt niet uit, de eerste drie punten zijn binnen en we staan gedeeld bovenaan.

Dit is echt een groot compliment voor de dames en de begeleiders, de sfeer is ondanks forse tegenslagen en grote nederlagen van vorig seizoen positief gebleven. Iedereen had ook zin om er tegenaan te gaan met als resultaat deze overwinning. En daar mag je trots op zijn.

6x Maartje van Osch
2x Annelies Piels