29-09-2019 Heerewaarden 1 - Alem 4 2 - 4

Heerewaarden 1 - Alem 4   2-4    (2-3)

Routine Alem 4 geeft doorslag in wedstrijd tegen Heerewaarden 1

Routine wint het van jeugdig enthousiasme.

Het werd vanmiddag snel duidelijk dat de routine het zou winnen van het enthousiasme. Het jeugdige team uit Heerewaarden had ontzag voor het vaak prima combinerende Alem 4, waarbij vooral Niek van Lent en Koen van Kessel uitblonken.
Na een door Rick Leerinveld gemiste penalty in de eerste minuut stelde Alem 4 snel orde op zaken. Leerintveld maakte zijn misser goed: 0-1 en Niek van Lent tekende voor 0-2.
Daarna had Alem 4 moeite om Heerewaarden 1 definitief van zich af te schudden en kwamen de Herewaardenaren telkens terug, eerst tot 1-2 en na de treffer van Robert-Jan Hofman werd 2-3 de ruststand.
Waar je zou veronderstellen dat de jeugd na rust de oudjes van het veld zou vegen op basis van conditie en snelheid, viel dat wel mee. Tegenover dat jeugdig enthousiasme zetten de senioren spelinzicht, techniek en een, door interim coach Joop Kollenburg, uitgekiend tactisch concept, waardoor de oranjehemden in de tweede helft nauwelijks nog in problemen kwamen.
Boris Snijers bekroonde zijn uitstekende invalbeurt met een assist op Koen van Kessel die met het vierde Alemse doelpunt de wedstrijd besliste.

Doelpuntenmakers:

0-1 Rick Leerintveld