12-04-2018 Alem 4 - RKKSV 3 2 - 2

Alem 4 - RKKSV 3   2-2    (0-2)

Herstel na mislukte eerste helft

Op deze prachtige voetbalavond schoot Alem 4 zich, in de inhaalwedstrijd tegen RKKSV 3, in eigen voet. De dramatische openingsfase kon in de tweede helft nog maar gedeeltelijk worden gerepareed.

Het voetbaltechnisch veel betere Alem 4 had de grootste moeite met RKKSV 3. De Alemse aanvallers grossierden in het missen van opgelegde kansen en de verdediging liet in de eerste helft steken vallen, waardoor "de Kruisstraat" bij rust op een 0-2 voorsprong stond.
Een RKKSV-middenvelder kon zich op kracht via klos en kluts door de slap verdedigende Alemse defensie worstelen en doeltreffend afronden: 0-1. Elies Grandia en Rick Leerintveld lieten daarna 100% kansen liggen om de gelijkmaker aan te tekenen, waarna tot overmaat van ramp Alem-sluitpost Jory Hooijmans een mislukte Kruisstraatste voorzet verkeerd beoordeelde en het zomaar 0-2 stond. Hooijmans herstelde zijn fout even later door een harde kopbal uit de linkerbeneden hoek te ranselen, waardoor beide elftallen bij een 0-2 stand de kleedkamers opzochten.

Na rust kwamen de oranjehemden heel anders uit de kleedkamer. Een ontketend Alem 4 zette RKKSV 3 vast op eigen helft, maar het ontbrak de Alemse aanvallers aan scherpte en geluk om tot scoren te komen. Elke bal op doel werd geblocked door een Kruisstraats been of ander lichaamsdeel. RKKSV kwam nauwelijks nog over de middenlijn. Alem-keeper Hooijmans zag in de tweede helft niemand van RKKSV nog voor zijn doel opduiken.
De goed ingevallen Ben van Boxtel zorgde tenslotte voor de aansluitingstreffer, van afstand trapte hij de bal snoeihard achter de Kruisstraatse goalie.
Met nog achttien minuten op de klok ging Alem 4 achterin één op één spelen en werd Wilbert van Boxtel als extra aanvaller ingebracht. Aanvalsgolf na aanvalgolf rolde op het RKKSV-doel en resulteerde in een record aantal corners. Met kunst en vliegwerk hield de RKKSV-verdeding stand, terwijl de Rosmalense doelman uit kon groeien tot man van de wedstrijd.
Vijf minuten voor tijd bezweek het Kruisstraatse bolwerk toch nog. Uit weer een corner dusdanig onder druk gezet door de Alemse luchtmacht, Alex Steenbekkers en Wilbert van Boxtel, zag een RKKSV-verdediger geen andere mogelijkheid dan de bal achter zijn eigen doelman te koppen: 2-2.
Alem 4 zette nog een keer aan, maar de tijd was te kort om de bij rust opgelopen achterstand nog om te buigen in een overwinning. De sportieve en spectaculaire pot voetbal eindigde in 2-2 en na de wedstrijd werd e.e.a. door beide teams onder het genot van een drankje nog eens geëvalueerd.

Meer Foto's van deze wedstrijd

Foto's © 2018 / v.v. Alem - Piet van Boxtel