05-03-2017 Rhelico 3 - Alem 4 0 - 3

Rhelico 3 - Alem 4   0-3    (0-2)

Eenvoudige overwinning

Alem 4 had weinig moeite met Rhelico 3, de uitslag had veel hoger uit kunnen vallen.

Alem 4 blonk vanmorgen vooral uit in het om zeep helpen van mogelijkheden en kansen, maar in problemen kwam het nooit.
De oranjehemden begonnen nochthans goed, met prima positiespel werd de basis gelegd voor de vroege openingstreffer van Alex Steenbekkers. Steenbekkers die weer schijnbaar onvermoeibaar de kilometers aan een reeg.
Daarna kwam de klad wat in het Alemse aanvalsspel, de spitsen-tandem Van Boxtel/Grandia begreep elkaar niet vanmorgen en kwam niet verder dan wat wilde schoten over en naast, terwijl de Rhelico-keeper uitstekend redding bracht op een inzet van Alex Steenbekkers.
Aanvoerder Joop Kollenburg bracht tenslotte de 0-2 op het bord. Zijn kiezelhard ingeschoten bal, kon na twee pogingen nog niet onder controle gebracht worden door de keeper en met een boog verdween het leder in het doel.

Na rust hetzelfde spelbeeld, een verzorgd voetballend Alem 4 gaf Rhelico 3 geen kans. De grieperige Alem-doelman Jory Hooijmans werd niet of zelden getest.
Man of the match Alex Steenbekkers bracht met een "lob-pass" Wilbert van Boxtel in stelling, die faalde nu niet en met een hard diagonaal schot tekende hij voor 0-3. Steenbekkers trof met een schot "uit de draai" nog een keer de kruising voordat de uitstekend fluitende leidsman de Boon het welletjes vond en Alem 4 met drie punten in de tas naar huis stuurde.

Het moment van de wedstrijd
Een door Wilbert van Boxtel wild, hard, over en naast geschoten bal, moest door de technische staf van Rhelico op de fiets terug worden gehaald.

Jory Hooijmans

Gerwin van der Burg Robert-Jan Hofman Peter de Cocq van Delwijnen Chris van Oers

Joop Kollenburg Alex Steenbekkers Bas Brekelmans Thomas van Mook

Elies Grandia Wilbert van Boxtel