18-12-2016 Theole 4 - Alem 4 5 - 0

Theole 4 - Alem 4   5-0    (3-0)

Kansloos

Alem 4 met een grote nederlaag winterstop in.

In Tiel werd kansloos verloren van Theole 4, dat in Alem ook al met 0-4 had gewonnen van de oranjemannen.
Na een gelijkopgaande beginfase, trok het Tielse dreh- und angelpunkt Harrie Koopmans (net als in Alem overigens) de wedstrijd naar zich toe. Altijd vrijstaand strooide hij met passes en scoorde enpassant ook nog het eerste Tielse doelpunt.
De 2-0 viel vlak daarna en Alem keeper Theo Leerintveld onderscheidde zich daarna, door kordaat optreden voorkwam hij meerdere malen een nieuw Tiels doelpunt. Alem creëerde geen enkele kans.
Net voor rust werd een voorzet over de uitgelopen Leerintveld gekopt en met een ultieme reddingspoging werkte laatste man Jaap van Boxtel de bal in het eigen doel.

Na rust speelde Alem, zonder zelf tot kansen te komen, wat beter mee. Maar was het tóch Theole 4 dat de voorsprong verder uitbreidde naar 4-0.
Bas Brekelmans leek de eretreffer voor Alem 4 te maken, maar zijn doelpunt werd door scheidsrechter van Meerten zeer discutabel afgekeurd. In de daarop volgende Tielse aanval, gaf de leidsman (die het nogal eens een keer aan de stok had met Alem-spits Wilbert van Boxtel) tot ieders verbazing Theole een strafschop. Ook de Tielse uitblinker Koopmans vond het geen penalty en schoof de pingel sportief binnenkant voet zachtjes in de handen van Alem-keeper Leerintveld.
Toch werd het nog 5-0. Een van richting veranderde bal verdween achter de op het verkeerde been staande Theo Leerintveld.

Alem 4 verloor vanmorgen van een betere tegenstander, kwam nauwelijks voor de Tielse goal en schoot in de hele wedstrijd welgeteld één keer op doel...

Doelman Leerintveld hield nog een aardige transfer over aan deze wedstrijd

Theo Leerintveld

Jannes Piels Jaap van Boxtel Niels van Hooft Thomas van Mook