27-11-2016 Alem 4 - Beesd 5 3 - 2

Alem 4 - Beesd 5   3-2    (0-1)

Enigszins herstel

Alem 4 herstelt zich enigszins van de zeperd tegen Ophemert met een nipte 3-2 zege op Beesd 5

Alem 4 ging in de eerste helft verder waar het tegen Ophemert 3 gestopt was; met het missen van kansen. Al in de eerste minuut werd Elies Grandia gelanceerd richting het doel van Beesd, maar oog in oog met de keeper schoof hij de bal naast. Voorstopper Peter de Cocq van Delwijnen kopte vrijstaand een corner van Rick Leerintveld naast. Elies Grandia stoof over de rechtervleugel naar de Beesdse goal, daar aangekomen zag hij de vrij voor het lege doel staande Gerwin van der Burg en Thomas van Mook over het hoofd en schoot naast en de Cocq van Delwijnen kopte nog maar eens naast nu uit een corner van Kees-Jan Zwanenberg. Bas Brekelmans schoot op de paal...
En dus kwam Beesd 5 op voorsprong. Een corner werd door de Alemse achterhoede niet goed verdedigd en de bal verdween achter stand-in doelman Theo Leerintveld in het doel.
Een gigantisch veldoverwicht van Alem 4 resulteerde pas een minuut voor rust, in het eerste schot tussen de palen van Alem. De doelman van Beesd verwerkte het schot van Rick Leerintveld tot corner.

Na rust parkeerde het fysiek sterke Beesd 5 de bus voor het doel en leek er voor de oranjemannen geen doorkomen aan. Alem 4 werd een handje geholpen door arbiter van Veeren, die een op het oog correcte sliding op Zwanenberg met een penalty bestrafte. Aanvoerder Zwanenberg pakte dit kadootje zelf uit.
Nog geen twee minuten later stond Alem er nóg rooskleuriger voor, toen de inderhaast opgeroepen Henri van den Berk een terugspringende bal ineens op de slof nam en het leder al- dan niet licht getoucheerd door Grandia achter de kansloze keeper van Beesd schoot.
Een van de uitblinkers vandaag was Willem Toonen, die bij een verdedigende actie naar de middenlijn, omkijkend drie Beesd spelers zag liggen die dachten dat ze door een trein overreden waren. Een van die Beesd spelers was niet in staat verder te spelen en werd door de sportieve Toonen persoonlijk buiten het veld gebracht.
In de slotfase leverde een "een-tweetje" tussen Grandia en van den Berk het derde Alemse doelpunt op. Wedstrijd beslist dachten de toeschouwers, maar Beesd kwam vijf minuten voor tijd toch terug in de wedstrijd. Slap uitverdedigen van Alem na een corner betekende de aansluitingstreffer voor Beesd, maar interim Alem doelman Leerintveld kwam verder niet meer in problemen.

Geen goede wedstrijd van Alem 4, het had veel moeite met de verdedigende tactiek van Beesd en kon het grote veldoverwicht niet ten gelde maken, maar winst was er wél en dat telt!

Theo Leerintveld in het doel. Vaste keeper Jory Hooijmans was absent

Op de rug gezien (5) uitblinker Willem Toonen