13-11-2016 Ophemert 3 - Alem 4 7 - 1

Ophemert 3 - Alem 4   7-1    (3-0)

Zeperd

Alem 4 wordt getrakteerd op een grote nederlaag

En hoe anders had het kunnen lopen wanneer Alem in de beginfase wat zuiniger was omgesprongen met de kansen. Zeker vier opgelegde doelkansen kreeg de mannen in het oranje. Maar waar vorige week alles wat Elies Grandia aanraakte in goud veranderde, hoe anders was dat vanmorgen. Veel sneller dan zijn directe tegenstander sprintte de Hoenzadrielse TGV richting het Ophemertse doel, maar eenmaal oog in oog met de Ophemertse keeper Piet Verbeek (59) vlogen zijn schoten over of naast het doel.
In een rommelige fase was Ophemert, zij het met wat hulp van de wat ongelukkig fluitende scheidsrechter Helderton, wel doeltreffend. Nadat een Alemse aanval werd afgefloten vanwege vermeend buitenspel, sloeg Ophemert in de daaropvolgende aanval uit buitenspelpositie toe: 1-0. Een (te) zacht gespeelde terugspeelbal op Alem doelman Hooijmans werd onderschept en zo stond Alem 4 na een half uur spelen zomaar met 2-0 achter. Vlak voor het rustsignaal werd het zelfs nog 3-0.

Na een peptalk van assistent-manager Hennie Hooijmans in de rust, pakte Alem na de thee de zaken voortvarend aan en kopte Peter de Cocq van Delwijnen uit een corner op de paal.
De aansluitingstreffer viel echter niet en toen na slecht verdedigen Ophemert 4-0 binnenprikte was het gedaan met Alem 4. Wat de ploeg van Piet van Boxtel het laatste half uur liet zien was een parodie op het voetbalspel en werd het weggespeeld door een veel gretiger Ophemert.
Robert-Jan Hofman redde nog de eer met een schuiver in de linker benedenhoek.

Heel snel vergeten deze wedstrijd...

Theo Leerintveld in de basis. Gauw voor de wedstrijd nog even de nagels knippen

Aanvoerder Joop Kollenburg loopt spierblessure op na nemen vrije trap

Jory Hooijmans